Trwa przetarg na wykonanie prac projektowych dla pierwszego odcinka III linii metra od Stadionu Narodowego do Gocławia wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka. Metro Warszawskie przesunęło właśnie termin składania ofert z uwagi na dużą liczbę pytań.
Przetarg dotyczy pierwszego odcinka M3, który będzie miał 8,1 km długości i siedem stacji: Stadion Narodowy (peron już wybudowany w ramach centralnego odcinka II linii metra), Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego, Gocław. Powstanie też odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce. Więcej o zakresie piszemy
tutaj.
Zamówienie jest podzielone na kilka etapów, m.in.: opracowanie raportu o oddziaływaniu na środowisko, uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz decyzji ustalającej lokalizację linii kolejowej, opracowanie projektów budowlanych i uzyskanie pozwoleń na budowę, opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego i Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, pełnienie nadzoru autorskiego.
Pierwotnie termin składania ofert mijał 29 stycznia, ale teraz spółka zmieniła go na 9 lutego. – Wynika to z dużego zainteresowania przetargiem. Wpłynęło 256 pytań obligatoryjnych od dziewięciu podmiotów – informuje Anna Bartoń, rzeczniczka prasowa Metra Warszawskiego.
Najważniejsze kryterium oceny ofert stanowi cena (60%). Pozostałe kryteria zostaną rozdzielone po równo (8% za każde) pomiędzy: doświadczenie koordynatora, doświadczenie projektanta w specjalności architektonicznej, doświadczenie projektanta w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, doświadczenie projektanta w specjalności inżynierii kolejowej, doświadczenie kierującego zespołem raportu oceny oddziaływania na środowisko.
Wykonawca będzie miał 36 miesięcy na realizację umowy (wyłączając nadzór autorski) od daty jej zawarcia, natomiast nadzór autorski przewidziany jest na okres od rozpoczęcia do zakończenia robót budowlanych wykonywanych w ramach odrębnej umowy, do końca 2032 roku. Ratusz podaje, że sama budowa może ruszyć w 2028 r.
W kolejnych etapach III linia ma zostać wydłużona z Gocławia, pod Wisłą, w stronę Mokotowa. To jednak odległa perspektywa. Wyższy priorytet ma IV linia metra, która ma znacznie lepsze prognozowane wyniki napełnieni. Zgodnie z
deklaracjami władz miasta w tym roku mają ruszyć prace przedprojektowe dla IV linii.