Trzy oferty wpłynęły w powtórzonym przetargu na studium węzła Warszawa Wschód. Miasto może oszczędzić, ale analiza zostanie przeprowadzona w dużo mniejszym zakresie niż pierwotnie planowano.
Warszawa prowadzi kilka prac planistycznych w ramach dużego projektu unijnego. W jednym z nich chce otrzymać studium techniczne budowy multimodalnego węzła przesiadkowego Warszawa-Wschód na obszarze od stacji Warszawa Stadion do stacji Warszawa Wschodnia. Pierwszy przetarg nie został rozstrzygnięty ze względu na przekroczony kosztorys - budżet wynosił 3,5 mln zł brutto, a dwie złożone oferty opiewały na 4,809 mln zł (Databout) oraz 8,918 mln zł (Infra Centrum Doradztwa).
We wrześniu
ogłoszono drugi przetarg. Znacznie ograniczono w nim liczbę wariantów i zakres prac. Nie ma już mowy o przekrzyżowaniu II i III linii metra na Stadionie, zmniejszono też liczbę wariantów do analizy na etapie programowym – nie ma już wprost wymienionych wariantów z przenoszeniem dworca kolejowego na błonia Stadionu Narodowego czy chowaniu linii kolejowej, przebiegającej obecnie na nasypie, pod ziemię. Warianty te, biorąc pod uwagę plany spółki
PKP PLK związane z modernizacją linii średnicowej i uwarunkowania techniczne od początku wydawały się mało realne. Natomiast ciekawe przekrzyżowanie końcówek linii metra stało w sprzeczności z podawanymi i analizowanymi planami Metra Warszawskiego.
Mimo ograniczenia zakresu, właśnie otwarte oferty w drugim przetargu wciąż nie mieszczą się w budżecie, który tym razem określono na 3,44 mln zł brutto. Najtańsza jest oferta firmy IDOM, na kwotę 3,87 mln zł , Databout wycenił swoje prace nawet wyżej niż poprzednio, bo na 5,54 mln zł. Z kolei Infra CD (w konsorcjum z LPW) złożyła niższą niż wcześniej ofertę, na 6 mln zł. Jeszcze nie wiadomo, czy miasto podniesie budżet na zadanie; najpierw oferty zostaną przeanalizowane pod kątem formalnym.