Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Oficer rowerowy Lublina: KUL stawia stojaki, my – parkingi rowerowe

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
24-09-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Oficer rowerowy Lublina: KUL stawia stojaki, my – parkingi rowerowe
for. Lubelski Rower Miejski
– Brak parkingów rowerowych na osiedlach to moim zdaniem jedna z największych barier. Jeśli ktoś ma codziennie wynosić i potem znosić rower do piwnicy albo na balkon, to może się szybko do tego zniechęcić – mówi w rozmowie z Transportem-Publicznym.pl Michał Przepiórka, kierujący w lubelskim ratuszu Wieloosobowym Stanowiskiem Pracy ds. Mobilności Aktywnej, czyli w skrócie będący tamtejszym oficerem rowerowym.

Jakub Dybalski, Transport-Publiczny.pl: Po co miastu oficer rowerowy?

Michał Przepiórka, oficer rowerowy Lublina:
W każdym mieście powinna być osoba koordynująca politykę rowerową i dbająca o to, by miasto stawało się dla rowerzystów coraz bardziej przyjazne. Budowa infrastruktury i wdrożenie roweru miejskiego to rzeczy ważne i to udaje się w Lublinie realizować. Ale najważniejsze to spojrzenie na rower wieloaspektowo. Od zrozumienia dlaczego ludzie z niego korzystają lub nie korzystają, przez edukację związaną z zachęcaniem do korzystania z tej formy transportu. W tym roku po raz pierwszy zorganizowaliśmy akcję marketingową we współpracy z siedmioma uczelniami, zachęcającą do przyjeżdżania na zajęcia rowerem. Lublin to miasto akademickie, mamy ok. 100 tys. studentów, co da się odczuć choćby w wakacje, gdy nagle w centrum miasta jest dużo mniej ludzi. Co ważne w tej akcji, była skierowana nie tylko do studentów, ale też do pracowników uczelni. Efekty są takie, że Katolicki Uniwersytet Lubelski postawił sto stojaków rowerowych, planuje zadaszenie parkingu rowerowego i inne uczelnie zamierzają iść w jego ślady. W tym roku mieliśmy zresztą siedem czy osiem prac magisterskich, których tematem był rower, jego wpływ na komunikację w mieście, itp.

Pana praca polega tylko na tym, że gdy ma pan pomysł, to idzie z nim do prezydenta, czy wiąże się z wpływem np. na inwestycje drogowe?

Każda inwestycja drogowa jest przeze mnie opiniowana. Zgłaszam do niej uwagi i propozycje. Również na etapie wykonawczym, wspólnie z dyrektorem ds. realizacji inwestycji, oglądamy ją i zgłaszamy uwagi. Często dopiero wtedy pewne rzeczy widać i można je skorygować. M.in. w ten sposób postanowiliśmy zwiększyć grubuść warstwy bitumicznej na drogach rowerowych z trzech do czterech centymetrów. Dzieki temu drogi są trwalsze i jest większa szansa, że nie będą się zapadały. To zresztą pomysł, który podsuwali nam też mieszkańcy.

W swojej pracy częściej styka się pan z drogowcami, czy raczej z przedstawicielami miejskich ruchów?


Gdy porównuję to z początkiem mojej pracy to zrozumienie dla tematyki rowerowej jest w Zarządzie Dróg i Mostów coraz większe. Zresztą uruchomienie roweru miejskiego spowodowało, że urzędnicy dostrzegli, że lublinianie chcą jeździć na dwóch kółkach. Tym bardziej, że nasz system jest jednym z największych w Polsce. To 40 stacji i 400 rowerów. Na nowy sezon, czyli w kwietniu przyszłego roku planujemy podwoić tę liczbę i dołozyć dwie stacje z rowerami dla dzieci. W dodatku ten system chcemy powiększyć razem z położonym niedaleko Świdnikiem.

W swojej pracy kontaktuję się z najróżniejszymi podmiotami. Dla mnie kluczowe jest by rower był stale obecny w świadomości urzędników już od momentu planowania. To się opłaca. Postawienie dwupoziomowego, zadaszonego parkingu rowerowego, sfinansowane z budżetu miasta, spowodowało, że deweloperzy zgłaszali się do nas, chcieli obejrzeć ten obiekt i zbudować coś podobnego przy realizowanych przez siebie inwestycjach.

To przyszłość rowerowego Lublina?


Mnie to zainteresowanie bardzo cieszy, bo jednym z pomysłów, który chcę realizować w najbliższym czasie jest właśnie budowa parkingów rowerowych w pobliżu istniejących i nowo budowanych bloków mieszkalnych. Ich brak to moim zdaniem jedna z największych barier. Jeśli ktoś ma codziennie wynosić i potem znosić rower do piwnicy, albo na balkon, to może się szybko do tego zniechęcić.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.



Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Amsterdam uruchamia podwodny parking rowerowy

Przestrzeń

Amsterdam uruchamia podwodny parking rowerowy

Witold Urbanowicz 26 stycznia 2023

Amsterdam wkrótce otworzy podwodny parking rowerowy przed dworcem

Przestrzeń

Piętrowy parking dla rowerów już przy Dworcu Głównym

Mobilność

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Amsterdam uruchamia podwodny parking rowerowy

Przestrzeń

Amsterdam uruchamia podwodny parking rowerowy

Witold Urbanowicz 26 stycznia 2023

Amsterdam wkrótce otworzy podwodny parking rowerowy przed dworcem

Przestrzeń

Piętrowy parking dla rowerów już przy Dworcu Głównym

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5