Przedsiębiorstwo Dopravní podnik města Olomouce (DPMO) przedstawiło plany dalszego rozwoju systemu tramwajowego w mieście. Poza przebudową linii, Ołomuniec planuje rozbudowę trasy do dzielnicy Slavonín.
Liczne przebudowy torów tramwajowych, nowy przystanek typu wiedeńskiego, a także przedłużenie torów tramwajowych z krańcówki przy ul. Schweitzerovej do ul. Jižní. Tak wyglądają najbliższe plany Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Ołomuńcu (DPMO). Ostatnia z zapowiadanych inwestycji, która zakłada wydłużenie tramwajów do dzielnicy Slavonín, ma się zacząć dopiero, gdy zakończy się wykup gruntów.
Projekt przewiduje, że
budowana właśnie linia tramwajowa łącząca Nové Sady z osiedlem Povel, miałaby zostać przedłużona o kolejny odcinek. Nowa linia biegłaby od przystanku Družební do ul. Jižní. Dotychczas ten etap był fazie jedynie dyskusji, jednak teraz miasto stawia konkretne kroki do jego realizacji. – Przygotowywany jest projekt wydłużenia linii tramwajowej od końca obecnej budowy na Povel w kierunku ulicy Jižní, gdzie powstanie pętla tramwajowa – powiedziała w czeskich mediach Anna Sýkorová, rzeczniczka prasowa DPMO.
Obecnie realizowana przez Ołomuniec inwestycja w ciągu Zikovej do nowego krańca na Schweitzerovej ma się zakończyć w październiku tego roku. Przetarg na roboty miasto rozstrzygnęło na początku 2021 roku. Linia jest przedłużana o 1,3 km. W tym roku powinny mieć miejsce zasadnicze prace. Z przedstawionych przez miasto planów wynika, że najbardziej wymagający okres dla mieszkańców osiedli Nové Sady i Povel rozpocznie się w maju, kiedy to wykonawca zamknie skrzyżowanie ulic Zikovej i Schweitzerovej.
W końcowej fazie, która potrwa od lipca do października, inwestycja tramwajowa ma być realizowana przy samej ulicy Zikovej – w tym również budowany będzie nowy przystanek Rožňavská. Wykonane zostaną także chodniki, parkingi i drogi na odcinku od ul. Werichovej do ul. Schweitzerovej. Ostatnim elementem inwestycji będzie połączenie torów z obecnie eksploatowaną linią na krańcu Nové Sady. Wówczas po nowej linii pojadą pierwsze tramwaje.
DPMO ma jeszcze więcej planów tramwajowych na ten rok. W ramach remontu alei Masarykovej zostaną przebudowane tory tramwajowe. Obecny przystanek U Bystřičky przekształcony zostanie w przystanek typu wiedeńskiego. Ostatni tramwaj zatrzymał się na nim jesienią 2019 roku – przed zamknięciem pobliskiego mostu.
Kolejne remonty szykują się na ulicy Wolności w pobliżu rynku, która jest jednym z lokalnych węzłów komunikacji miejskiej. W tym miejscu spotykają się tramwaje i autobusy ze wszystkich kierunków. – Przygotowujemy się do przebudowy w przyszłości linii tramwajowej na ul. Brněnská oraz przebudowę linii tramwajowej na ulicy Masarykova. Nadejdzie też czas na modernizację linii tramwajowych Hodolanská – Divišova i Litovelská do skrzyżowania z ulicą Pražská – wymienia Sýkorová.