Ołomuniec rozstrzygnął przetarg na budowę przedłużenia trasy tramwajowej, łączącej Nové Sady z osiedlem Povel. Szacowany koszt inwestycji to 469 mln koron (ok. 81 mln zł).
Przetarg wygrało konsorcjum OHL ŽS Brno i IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Wybór został zatwierdzony przez radę miasta 11 stycznia. – Wymagamy od wykonawcy, aby zrealizował inwestycję w ciągu dwudziestu miesięcy między marcem 2021 a październikiem 2022 r. – mówi Martin Major, zastępca burmistrza.
Pierwszy odcinek – od ul. Svobody i 17 Listopada do tymczasowego krańca Nove Sady przy Trnkovej, gdzie dojeżdżają linie 3 i 5 – został oddany do użytku w 2013 r. Linia zostanie teraz przedłużona o 1,3 km w ciągu Zikovej do nowego krańca na Schweitzerovej. Planowany jest trzeci etap – z przedłużeniem do Slavonína, gdzie wybudowany zostanie parking przesiadkowy. Na to jednak miasto nie ma jeszcze pozwolenia na budowę.
Równoległe DPMO, operator komunikacji w Ołomuńcu, wybuduje nowe zaplecze postojowo-serwisowe dla tramwajów przy dworcu głównym. Prace mają rozpocząć się w czerwcu bądź lipcu i potrwać 18-21 miesięcy. Szacowany koszt to blisko 300 mln koron (ok. 52 mln zł).