Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Olsztyn: 12 tramwajów to minimum, by obsłużyć nową trasę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
30-07-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Olsztyn: 12 tramwajów to minimum, by obsłużyć nową trasę
fot. WU
Blisko dwa tygodnie temu Olsztyn podpisał umowę z tureckim Durmazlarem na dostawę nowych tramwajów. Zamówienie podstawowe obejmuje 12 tramwajów. – Budując nową linię, musimy zapewnić określony rozkład jazdy i odpowiednią jakość usługi. Te 12 tramwajów to minimum – mówi Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna, który nie ukrywa, że miastu zależy na pozyskaniu dodatkowych środków, by wzmocnić także istniejące linie.

Obecnie Olsztyn posiada 15 tramwajów, które obsługują trzy funkcjonujące w mieście linie. Z myślą o obsłudze planowanej trasy na Pieczewo, którą obsługiwać będą dwie nowe linie (do dworca i pod Wysoką Bramę), miasto kupuje kolejne pojazdy. 18 lipca Olsztyn podpisał umowę z turecką firmą Durmazlar na dostawę do 24 tramwajów będących rozwinięciem rodziny Panorama.

– Do tej pory współpraca z Durmazlarem jest bardzo dobra. Turcy od samego początku są bardzo zaangażowani. Wszelkie pytania kierowane z naszej strony i skargi od tych, którzy nie wystartowali, a na których czekaliśmy, zostały wnikliwie przeanalizowane, także przez prezesa UZP w zakresie przygotowania i rozstrzygania przetargu. Możemy powiedzieć, że wszystkie wymogi zostały w sposób bezproblemowy przez firmę turecką wypełnione. Wszystko wskazuje, że przy uczciwym podejściu stron będziemy w stanie osiągnąć sukces. Dla firmy tureckiej Olsztyn może być przyczółkiem do wejścia na rynek europejski – dobre referencje i budowanie potencjału – komentuje Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.

Zamówienie podstawowe zakłada dostawy 12 tramwajów. – Budując nową linię, musimy zapewnić określony rozkład jazdy i odpowiednią jakość usługi. Te 12 tramwajów to minimum – mówi Piotr Grzymowicz.

Na liście rezerwowej znajdują się dalsze projekty rozbudowy sieci – m.in. o torowisko na Wilczyńskiego w kierunku os. Generałów, które wiązałoby się z uruchomieniem kolejnych linii. Dodatkowe tramwaje przydałyby się też na wzmocnienie istniejącej sieci – linia 3 do Uniwersytetu z konieczności jeździ z niewielką częstotliwością, a MPK Olsztyn posiada niewielką rezerwę, przez co zdarzało się, że tramwaje były zastępowane autobusami. – Mamy opcję zwiększenia zamówienia do 24 pojazdów. Z opcji właśnie tramwaje służyłyby m.in. wzmocnieniu istniejących linii – mówi Grzymowicz.

Problemem jest jednak w tej chwili finansowanie. – Bardzo nam zależy na tym, by pozyskać dodatkowe środki na zakup tych tramwajów. Będziemy się dobijać, prosić, udowadniać, że rozwój transportu publicznego w Olsztynie zasługuje na wsparcie kolejnymi środkami dotacji. Tylko w taki sposób jesteśmy w stanie ten projekt rozwijać, przyczyniając się do zrównoważonego rozwoju, który jest konieczny i nieodwracalny – zapewnia prezydent Olsztyna. Miasto liczy na to, że pojawią się dodatkowe środki w ramach Polski Wschodniej w związku z rezerwą wykonania, różnicami kursowymi bądź niewykorzystaniem środków przez innych beneficjentów.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5