Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Olsztyn dostanie pierwszą Panoramę ze skrętnymi wózkami. Produkcja w Turcji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
19-07-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Olsztyn dostanie pierwszą Panoramę ze skrętnymi wózkami. Produkcja w Turcji
wiz. Durmazlar
Firma Duray, będąca częścią koncernu Durmazlar, dostarczy do Olsztyna zmodyfikowane pojazdy Panorama, wyposażone w skrętne wózki. – Wykonując analizy rynkowe, dostrzegliśmy w Olsztynie dużą szansę. Eksport zaczynamy właśnie od Olsztyna – to pierwszy nasz krok, ale nie ostatni – mówi Ö. Selçuk Cebe, dyrektor ds. badań i rozwoju systemów kolejowych w Durmaray.

Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Do tej pory Durmaray, będący częścią Durmazlara, dostarczał tramwaje na rynek turecki. Co skłoniło firmę do wystartowania właśnie w Olsztynie?

Ö. Selçuk Cebe, dyrektor ds. badań i rozwoju systemów kolejowych w Durmaray:
Jesteśmy bardzo dużą firmą. 70-80% naszej produkcji maszynowej trafia na eksport. Gdy w 2010 r. utworzyliśmy część szynową, jednym z naszych głównych celów były właśnie rynki zagraniczne. Zaczęliśmy siłą rzeczy od Turcji. Eksport zaczynamy od Olsztyna w Polsce – to pierwszy nasz krok, ale nie ostatni.

Dlaczego Olsztyn? Robiąc analizy rynkowe, dostrzegliśmy szansę. W pierwszym przetargu inni producenci nie byli gotowi, by zaoferować produkt zgodny z potrzebami miasta.

Zaproponowali państwo Panoramy. Czy w projekcie tych pojazdów dużo trzeba było zmieniać?

Musieliśmy wprowadzić modyfikacje, by dostosować pojazd do wymogów zamawiającego. Przykładowo, w dostarczonych egzemplarzach do miasta Samsun masa pojazdu jest inna. W Olsztynie mamy do czynienia z zasileniem 600 V prądu stałego, zastosowaliśmy też wózki skrętne (skrajne). Podstawą jest jednak Panorama – w fazie projektowej tej rodziny postawiliśmy na modułowość. W specyfikacjach zamawiający wymagają różnych rzeczy i musimy być gotowi na te zmiany.

Wspomniał pan wózki skrętne. Czy problemem było ich uwzględnienie w projekcie Panoramy?

W obecnie jeżdżących Panoramach mamy wózki sztywne. Mamy jednak projekt wózków skrętnych i go wdrożymy na potrzeby projektu olsztyńskiego. To jest pierwsza Panorama ze skrętnymi wózkami, jaką sprzedajemy.

Gdzie się będzie odbywała produkcja?

Mamy dwa zakłady. W jednym – w Duray – produkujemy pudła wagonów i ramy wózków. Montaż, a także późniejsze testy i odbiory odbywają się w Durmaray. We wszystkich projektach jednak główne elementy – jednostki napędowe, silniki – pochodzą z rynku europejskiego.

Czy współpracować będą państwo z polskimi podmiotami?

Myślimy nie tyle o współpracy, co o uruchomieniu oddziału. Na pewno jednak obsługę posprzedażową i gwarancyjną będziemy zapewniać z Polski. Organizujemy system obsługi nie tylko dla tego olsztyńskiego zamówienia.

Jakimi jeszcze rodzajami zamówień na rynku polskim są państwo zainteresowani?

Jak dotąd specjalizujemy się w tramwajach i lekkich pojazdach szynowych. Widzimy, że w Polsce dzieje się bardzo dużo inwestycji związanych z transportem miejskim przy wsparciu środków unijnych. Nie mamy produktów dla rynku kolei regionalnych czy dużych prędkości, dlatego w tej chwili koncentrujemy się wyłącznie na rynku miejskim.

Jak panu podoba się Olsztyn?

Jesteśmy z Bursy, która ma ok. 3 mln mieszkańców. Dla nas Olsztyn jest małym miastem, ale bardzo miłym. Mam nadzieję, że będę miał jeszcze czas, by lepiej je poznać. Byłem w Polsce już ok. 10 razy i widzę, że narody polskie i tureckie są bliskie, jeżeli chodzi o pewne myślenie.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5