Postępuje przebudowa stacji Olsztyn Główny. Widać już zbrojenie ścian i płyty dolnej nowego tunelu pieszego, który zapewni również dojście na Zatorze. Rozpoczęły się też prace przy demontażu pierwszej zabytkowej wiaty.
Po demontażu infrastruktury torowej między obszarem peronu 4 a ul. Zientary-Malewskiej rozpoczęły się prace przy budowie nowego tunelu pieszego. Obiekt – nieco przesunięty wobec dotychczasowego przejścia podziemnego – będzie szerszy i dłuższy. Jego długość to 140 m, czyli o 100 m więcej w porównaniu do dotychczasowego tunelu. Dzięki temu dostęp do stacji będzie zapewniony również od strony Zatorza, a mieszkańcy będą mogli przejść bezpiecznie między częściami miasta rozdzielonymi torami. Oczywiście przejście zostanie dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Na placu budowy jest kilkadziesiąt maszyn oraz ok. 130 pracowników. Zdemontowano już ok. 20 km torów i sieci trakcyjnej, a także 75 rozjazdów. Obsługa podróżnych odbywa się w dalszym ciągu na peronach 1, 2 i 3.
W dalszym ciągu rozbierany jest peron nr 4. Zdemontowano już część pokrycia dachowego starej wiaty. Docelowo zostanie ona przeniesiona na inny peron – to dość
wymagająca operacja, która wymaga uzgodnień z konserwatorem zabytków. Jednocześnie widać już pierwsze elementy konstrukcyjne – ścianki – nowego peronu.
Wykonawcą robót jest Torpol, z którym podpisano umowę w listopadzie 2021 r. Pierwszy peron – nr 4 – zamknięto marcu. Jak deklarują PKP PLK, peron w nowej odsłonie zostanie udostępniony na przełomie III i IV kwartału 2022 r. Całość prac, wartych 470 mln zł brutto, ma zakończyć się w 2024 r.