Miasto podpisało umowę, dzięki której rozbudowana zostanie dotychczasowa zajezdnia tramwajowa przy ul. Kołobrzeskiej. Co ciekawe, prace wykona ta sama firma, która odpowiadała za powstanie pierwszej części obiektu.
Obecnie zajezdnia przy ul. Kołobrzeskiej współdzielona jest pomiędzy tramwaje i autobusy. Po przebudowie cała autobusowa część po wschodniej części terenu ustąpi miejsca tramwajom. Wraz z realizacją kolejnej części projektu tramwajowego w mieście przybyło wozów do obsługi budowanych właśnie linii. Olsztyn posiada łącznie już 27 tramwajów – Tramino i Panoram. Wszystkie nie mieszczą się w hali, dlatego MPK Olsztyn rozlokowuje je na torach technicznych wokół obiektu.
Za rozbudowę zajezdni tramwajowej będzie odpowiadał Budimex w konsorcjum z KZN Rail. Dzisiaj (5.04) odbyło się uroczyste podpisanie umowy na prace. Firma zaoferowała roboty za 90,5 mln zł za zakres podstawowy oraz 16 mln zł za zakres zawarty w opcji. Olsztyn na razie uruchamia wersję podstawową.
– Realizujemy tę inwestycję w bardzo trudnych warunkach. Składa się na to kilka czynników, m.in. wysoka inflacja, brak na rynku materiałów budowlanych, a także ograniczona liczba rąk do pracy. Ogromnie cieszymy się, że mimo tak skomplikowanej sytuacji, udało nam się doprowadzić do realizacji kolejnego zadania, bardzo istotnego, związanego z rozwojem transportu zbiorowego w naszym mieście – mówił podczas wydarzenia Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.
Nowa część zajezdni będzie lustrzanym odbiciem obecnego obiektu i układu. Po przeciwległej stronie zaplanowano halę postojową z pięcioma torami oraz halę serwisową z trzema torami. Dookoła hal poprowadzone zostaną oczywiście tory techniczne, które będą łączyć się z dotychczasową siecią na terenie zajezdni. Rozbudowie ulegnie także wjazd na teren zajezdni do pełnej gwiazdy.
Nowa część ma pomieścić minimum 16 tramwajów długości 32,5 m. Towarzyszyć temu ma powstanie m.in. trakcji, torowisk, układu drogowego, wykonanie zasilania. W ramach opcji może zostać zlecona budowa kompletnej hali naprawczej z zapleczem.
– Jestem tu kolejny raz, bowiem wcześniej nadzorowałem budowę tej już istniejącej zajezdni – podkreślił Mariusz Hurylski, dyrektor Oddziału Północnego Budimex. – To dla nas bardzo ważny kontrakt. Nie mam wątpliwości, że poradzimy sobie, nawet w tych trudnych warunkach. Staramy się stale współpracować z dostawcami materiałów budowlanych, realizujemy bowiem wiele dużych zadań. Dlatego być może będzie nam nieco łatwiej sprawnie uporać się postawionym przed nami zadaniem – podkreślił.
Wykonawca, po podpisaniu umowy, ma na realizację zadania półtora roku. W trzy miesiące od podpisania umowy ma powstać projekt budowlany oraz zostać złożony wniosek o pozwolenie na budowę.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.