W najlepsze trwa rozbudowa olsztyńskiej zajezdni tramwajowej. Wszystko po to, by pomieścić wszystkie posiadane przez miasto tramwaje, które obecnie stacjonują na torach technicznych. Niedługo wykonawca zakończy prace związane z montażem dachu.
Nowa część zajezdni będzie lustrzanym odbiciem obecnego obiektu i układu. Po przeciwległej stronie placu przy ul. Kołobrzeskiej/Leonharda zaplanowano halę postojową z pięcioma torami oraz halę serwisową z trzema torami. Dookoła hal powstaną tory techniczne, które będą łączyć się z dotychczasową siecią na terenie zajezdni.
Za rozbudowę zajezdni tramwajowej odpowiada Budimex w konsorcjum z KZN Rail. Jak podkreśla wykonawca, montaż konstrukcji prefabrykowanej jest zakończony. – Poszycie dachu oraz elewacja w większości zostały wykonane. Aktualnie prowadzimy prace związane z posadzkami. Zrealizowaliśmy również w 70% instalacje sanitarne i elektryczne w budynku socjalnym – wyjaśnia Diana Zyglewska z biura prasowego Budimexu.
Jeszcze w lipcu mają się rozpocząć prace bardziej tramwajowe. – W połowie lipca rozpoczniemy montaż trakcji. 1/3 torowiska jest już zrobiona, natomiast zakończenie prac przy tym elemencie nastąpi pod koniec sierpnia – podkreśla Zyglewska.
Powierzchnia całkowita hali tramwajowej wyniesie 8100 m kw., zaś kubatura obiektów - 83 700 m sześciennych. Nowa część ma zajezdni ma pomieścić minimum 16 tramwajów o długości 32,5 m. Przypomnijmy, że Olsztyn posiada teraz łącznie już 27 tramwajów – Tramino i Panoram. Wszystkie nie mieszczą się w hali, dlatego MPK Olsztyn rozlokowuje je na torach technicznych wokół obiektu. Od podpisania umowy w maju 2022 roku, wykonawca ma 18 miesięcy na realizację inwestycji.
Inwestycja podzielona jest na dwa etapy. Zakres podstawowy, który jest etapem pierwszym, obejmuje opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej, uzyskanie pozwolenia na budowę, realizację robót rozbiórkowych, wykonanie układu torowego i drogowego na terenie zajezdni, wraz z przebudową infrastruktury podziemnej, wykonanie budynku hali postojowej wraz z wyposażeniem oraz budowę hali serwisowej w zakresie jej konstrukcji, zadaszenia i ścian zewnętrznych. Etap II, który jest objęty prawem opcji, zakłada wykończenie i wyposażenie hali serwisowej oraz wykonanie i uruchomienie systemu sterowania ruchem na terenie zajezdni tramwajowej. Wartość prac etapu I to 90,5 mln zł, a opcji – 16 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.