Wykonawca rozbudowy olsztyńskiej zajezdni tramwajowej powoli finiszuje z robotami. Gotowa jest konstrukcja hali. Kończą się także roboty torowe.
Za rozbudowę zajezdni tramwajowej odpowiada Budimex w konsorcjum z KZN Rail. Nowa część zajezdni będzie lustrzanym odbiciem obecnie użytkowanego obiektu i układu. Po przeciwległej stronie placu przy ul. Kołobrzeskiej/Leonharda powstała już hala postojowa w której projekt przewiduje pięć torów oraz hala serwisowa z trzema torami. Plany zakładają także powstanie torów technicznych dookoła obiektu, które będą łączyć się z dotychczasową siecią na terenie zajezdni.
– Zakończono prace w hali postojowej i serwisowej oraz części socjalnej. Aktualnie wykonujemy prace porządkowe, trwają dostawy wyposażenia części socjalnej, uruchomienia instalacji sanitarnych, elektrycznych oraz teletechnicznych – wyjaśnia Diana Zyglewska, przedstawicielka wykonawcy.
Istotnym elementem robót jest budowa rozjazdów na wjeździe do zajezdni. Powstają tutaj krzyżownice i łuki w trzech kierunkach. – Zabudowa torowiska jest na ukończeniu – podkreśla Budimex. – Wykonano podlewy ciągłe praz wkładki elastomerowe. Trwają pomiary geometrii oraz prace porządkowe. Rozjazdy są wykonane i ustabilizowane, trwają prace przygotowawcze do przejazdu technicznego tramwaju – mówi Zyglewska.
Powierzchnia całkowita hali tramwajowej wyniesie 8100 m kw., zaś kubatura obiektów – 83 700 m sześciennych. Nowa część zajezdni ma pomieścić minimum 16 tramwajów o długości 32,5 m. Przypomnijmy, że Olsztyn posiada teraz łącznie już 27 tramwajów – Tramino i Panoram. Wszystkie nie mieszczą się w hali, dlatego MPK Olsztyn rozlokowuje je na torach technicznych wokół obiektu. Od podpisania umowy w maju 2022 roku, wykonawca ma 18 miesięcy na realizację inwestycji, oznacza to, że prace powinny zakończyć się w listopadzie.
Inwestycja podzielona jest na dwa etapy. Zakres podstawowy, który jest etapem pierwszym, obejmuje opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej, uzyskanie pozwolenia na budowę, realizację robót rozbiórkowych, wykonanie układu torowego i drogowego na terenie zajezdni, wraz z przebudową infrastruktury podziemnej, wykonanie budynku hali postojowej wraz z wyposażeniem oraz budowę hali serwisowej w zakresie jej konstrukcji, zadaszenia i ścian zewnętrznych. Etap II, który jest objęty prawem opcji, zakłada wykończenie i wyposażenie hali serwisowej oraz wykonanie i uruchomienie systemu sterowania ruchem na terenie zajezdni tramwajowej. Wartość prac etapu I to 90,5 mln zł, a opcji – 16 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.