MZK Opole kupuje osiem 12-metrowych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania tych pojazdów. Przewoźnik chce pozyskać na ten cel środki z programu Zielony Transport Publiczny.
Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu właśnie ogłosił przetarg na dostawę następnych autobusów elektrycznych. Przewoźnik kupuje osiem autobusów o długości około 12 metrów, a także 4 podwójne ładowarki plug-in o mocy 120 kW oraz jedną stację szybkiego ładowania z pantografem odwróconym umożliwiającą ładowanie autobusów z mocą maksymalnie 300 kW. Zamówienie ma zostać dofinansowane ze środków z programu Zielony Transport Publiczny.
Autobusy mają mieć długość w przedziale 11,8-12,2 metra oraz szerokość do 2,55 metra. Mają zabierać na swój pokład minimum 80 pasażerów, z czego 27 na miejscach siedzących. Układ drzwi to 2-2-2 i wszystkie z nich będą otwierane do wewnątrz pojazdu. Pojazdy będą też w pełni niskopodłogowe.
Elektrobusy mają być klimatyzowane, ogrzewane oraz wyposażone w system do neutralizacji wirusów oraz bakterii. Pasażerowie skorzystają też z ładowarek USB a na środku autobusu, naprzeciw drugich drzwi pojazdu, pojawi się jedno miejsce dla wózków inwalidzkich lub dziecięcych a także system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz monitoring wizyjny.
Napęd autobusu zapewnią silnik bądź silniki elektryczne o mocy minimum 160 kW, z funkcją ograniczenia prędkości do 70 km/h oraz odzyskiwania energii w trakcie hamowania. Magazyn energii o nominalnej pojemności na poziomie co najmniej 280 kWh, co na jednym ładowaniu ma pozwolić na przejechanie co najmniej 150 kilometrów. Magazyn energii ma być zdolny do ładowania poprzez złącze plug-in jak i poprzez tzw. pantograf odwrócony.
Ładowarka pantografowa ma zostać dostarczona i umiejscowiona na pętli w rejonie ulic Wschodnia oraz Grudzicka w Opolu.
Na dostawę ładowarek zajezdniowych oraz jednej pantografowej przewidziano 300 dni od momentu zawarcia umowy. W przypadku autobusów trzy z nich mają zostać dostarczone w ciągu 390 dni od zawarcia umowy, natomiast pozostałe pięć sztuk ma dotrzeć do MZK Opole do 420 dni od zawarcia umowy.
W postępowaniu będą mogli wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali dostawę co najmniej jedną dostawę minimum 5 autobusów elektrycznych, 12-metrowych, klasy Maxi, zgodnych z wymogami pojazdów kupowanych w powyższym przetargu.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60%, warunki techniczno-eksploatacyjne - 35% oraz warunki gwarancji - 5%.
Przypomnijmy, że MZK użytkuje już autobusy elektryczne, które dostarczył Solaris.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.