Opole rozstrzygnęło przetarg na zakup dziewięciu autobusów zasilanych energią elektryczną. Pojazdy mają mieć 12 metrów długości oraz być w pełni niskopodłogowe. Poza autobusami zamawiające chce również nabyć ładowarki do pojazdów.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa dziewięciu autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania. Nowe pojazdy mają mieć około 12 metrów długości oraz mają być w pełni niskopodłogowe. Elektrobusy mają mieścić minimum 80 pasażerów, z czego co najmniej 27 na miejscach siedzących. Napęd zapewni silnik bądź silniki elektryczne o łącznej mocy minimum 160 kW. Baterie trakcyjne mają mieć pojemność co najmniej 280 kWh, co ma pozwolić na przejechanie minimum 150 kilometrów na jednym ładowaniu. Zamówienie obejmuje też cztery dwustanowiskowe ładowarki typu plug-in oraz jedną ładowarkę pantografową. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj.
Oferty poznaliśmy 22 sierpnia. Wystartowały dwie firmy. Solaris zaoferował dostawy za 33,830 mln zł, niewiele przekraczając budżet, określony na 33,572 mln zł. Z kolei Daimler Buses Polska zaproponował 50,647 mln zł. Dzisiaj (15 września) zamawiający rozstrzygnął postepowanie i wybrał ofertę Solarisa.
Teraz wybór musi się uprawomocnić. Autobusy mają zostać dostarczone w ciągu 300 dni od zawarcia umowy, ładowarki zajezdniowe oraz ładowarka pantografowa w ciągu 270 dni od podpisania umowy.