Ostrowiec Świętokrzyski właśnie ogłosił przetarg na dostawę 9 autobusów elektrycznych. Samorząd chce kupić również infrastrukturę do ładowania.
Gmina Ostrowiec Świętokrzyski właśnie rozpisała postępowanie na dostawę 9 autobusów elektrycznych o długości minimum 8,5 metra. Jest to realizacja czwartego etapu projektu „Ekologiczny transport miejski w Ostrowcu Świętokrzyskim”. Wraz z autobusami ma zostać dostarczona infrastruktura do ładowania, zarówno do ładowania wolnego jak i szybkiego.
Nowe autobusy mają być niskopodłogowe, a ich długość to minimum 8,5 metra. Minimalna liczba miejsc dla pasażerów to 50 osób, z czego co najmniej 20 pasażerów ma mieć możliwość podróży na miejscach siedzących. Przewidziano jedno miejsce dla wózka inwalidzkiego. Autobus ma mieć minimum dwoje drzwi. Pojazdy mają być napędzane silnikiem bądź silnikami o mocy co najmniej 160 kW.
Elektrobusy mają rozpędzać się maksymalnie do 70 km/h. Przewidziano mechanizm rekuperacji. Bateria zasilająca powinna mieć pojemność minimum 200 kWh, a na jednym ładowaniu mają przejeżdżać co najmniej 200 kilometrów. Autobusy muszą być dostosowane do szybkiego oraz wolnego ładowania. Na wyposażeniu autobusów mają się znaleźć: klimatyzacja, ogrzewanie oraz oświetlenie LED. W pojazdach pojawi się także monitoring wizyjny oraz system informacji pasażerskiej.
Zamawiający wymaga także dostawy 9 punktów do ładowania o różnej charakterystyce. Po pierwsze na terenie zajezdni MZK mają powstać trzy podwójne ładowarki o mocy minimum 2x 40 kW, ponadto na terenie zajezdni mają powstać również dwie szybkie ładowarki o mocy co najmniej 150 kW. Ostatnia ładowarka ma powstać na terenie pętli autobusowej przy ulicy Świętokrzyskiej, także ta ładowarka ma mieć moc minimum 150 kW.
Termin realizacji całego zamówienia to 340 dni od podpisania umowy. W postępowaniu mogą startować wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat wykonali co najmniej jedno zamówienie dotyczące dostawy minimum jednego autobusu elektrycznego o wartości 1,5 miliona złotych. Oferty można składać do 28 września bieżącego roku.
O wyborze zdecydują cena - 60%, właściwości techniczno-eksploatacyjne - 30%, a także okres gwarancji - 5% oraz zużycie energii elektrycznej - 5%. Na właściwości techniczno-eksploatacyjne składają się minimalny zasięg pojazdów w okresie gwarancji na baterie autobusów, podatność obsługowa poszycia bocznego, podział szyby przedniej, materiał konstrukcyjny szkieletu ramy podwozia, rodzaj silnika elektrycznego, materiał poszycia zewnętrznego nadwozia, liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi, homologacja pojazdu w zakresie wytrzymałości konstrukcji, a także palności części w pomieszczeniu wewnętrznym oraz silnika. Ostatnim kryterium jest rodzaj zawieszenia przedniego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.