Ostrowiec Świętokrzyski otrzymał oferty firm zainteresowanych dostawą do miasta systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Wdrożona miałaby zostać również karta miejska – także w wersji elektronicznej. Niestety, kwoty w przetargu o prawie milion przewyższają kosztorys zamawiającego.
W przetargu „System dynamicznej informacji pasażerskiej oraz karty miejskiej” miasto poszukuje wykonawcy, który zaprojektuje, przetestuje i wdroży w Ostrowcu Świętokrzyskim system karty miejskiej, system biletu elektronicznego, system dynamicznej informacji pasażerskiej, system nadzoru ruchu oraz system zarządzania rozkładem jazdy.
Do postępowania stawiły się trzy firmy. Najtańszą ofertę zaproponowało MPTechnology ze Słupska na kwotę 4,35 mln zł. Nieco droższą złożyła firma R&G Plus z Mielca na kwotę 4,49 mln zł. Najdroższą natomiast złożył Pixel z Bydgoszczy, bo na kwotę 9,83 mln zł. Budżet zamawiającego to z kolei 3,5 mln zł. Wszystkie firmy zadeklarowały 60 miesięcy gwarancji. O wyborze decyduje jedynie cena (60 proc.) oraz okres gwarancji (40 proc.). Na realizację umowy miasto przewidziało niespełna rok. Zamówienie realizowane będzie ze współfinansowaniem z Unii europejskiej.
Miasto podzieliło zadanie na trzy etapy. W pierwszym zawarto zaprojektowanie systemów współdziałających ze sobą podsystemów dotyczących dynamicznej informacji pasażerskiej, biletu elektronicznego oraz centrum. System, jak podkreśla zamawiający, musi być gotowy stabilnie współpracować z co najmniej 100 pojazdami komunikacji miejskiej.
Wykonawca wyposaży w urządzenia 25 autobusów miejskich. W każdym znajdzie się komputer pokładowy, moduł zapowiedzi głosowych, dwa kasowniki do obsługi biletów tradycyjnych i karty miejskiej oraz po jednym kasowniku z mikropłatnościami i obsługą e-biletu. Pojazdy zyskają po trzy tablice informacyjne na zewnątrz autobusu, oraz po jednej tablicy wewnętrznej w technologii LCD. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się ładowarki USB oraz monitoring.
Wyposażona w urządzenia ma też zostać serwerownia oraz dyspozytornia operatora transportu publicznego. Powstaną dwa punkty doładowań biletu elektronicznego oraz dwa stanowiska personalizacji kart. Dostawa obejmie 5 500 sztuk nośników elektronicznych systemu biletu elektronicznego. Kontrolerzy zostaną wyposażeni w 2 urządzenia do sprawdzania biletów. W etapie pierwszym wdrożony ma zostać także systemu zarządzania rozkładem jazdy i systemu biletu elektronicznego.
W drugim etapie zadania wykonawca ustawi sześć tablic z systemem informacji pasażerskiej – dwustronnych wyświetlaczy LED z prezentacją pięciu najbliższych odjazdów.. Zaproponowano ustawienie urządzeń w lokalizacjach: al. Jana Pawła II przy supermarkecie, Polna, Rynek, Sienkiewicza, Iłżecka i Starokunowska. W tym etapie wdrożony ma zostać także system nadzoru ruchu i system dynamicznej informacji pasażerskiej. Powstaną kolejne dwa punkty doładowań biletu elektronicznego. Wykonawca dostarczy także 10 tys. nośników biletu elektronicznego oraz jedno urządzenie kontroli biletów.
Ostatni – trzeci – etap zamówienia obejmie wyłączenie wyposażenie w urządzenia pozostałych ośmiu fabrycznie nowych autobusów miejskich z silnikiem elektrycznym.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.