Ostrowiec Świętokrzyski otworzył oferty w przetargu na dostawę dziewięciu autobusów elektrycznych. O zamówienie ubiegają się trzy podmioty.
Nowe autobusy mają być niskopodłogowe, a ich długość to minimum 8,5 metra. Minimalna liczba miejsc dla pasażerów to 50 osób, z czego co najmniej 20 pasażerów na miejscach siedzących. Bateria zasilająca powinna mieć pojemność minimum 200 kWh, a na jednym ładowaniu mają przejeżdżać co najmniej 200 kilometrów. Zamawiający wymaga też dostawy dziewięciu punktów do ładowania o różnej charakterystyce. Więcej o zamówieniu piszemy
tutaj. Termin realizacji całego zamówienia to 340 dni od podpisania umowy.
Dzisiaj (10 października) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy firmy. Busnex, reprezentujący Yutonga, wycenił swoją ofertę na 20,458 mln zł brutto, Solaris – 24,133 mln zł, a ARP E-Vehicles – 24,662 mln zł. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie określonym na 24,908 mln zł brutto.
O wyborze zdecydują cena - 60%, właściwości techniczno-eksploatacyjne - 30%, a także okres gwarancji - 5% oraz zużycie energii elektrycznej - 5%. Na właściwości techniczno-eksploatacyjne składają się minimalny zasięg pojazdów w okresie gwarancji na baterie autobusów, podatność obsługowa poszycia bocznego, podział szyby przedniej, materiał konstrukcyjny szkieletu ramy podwozia, rodzaj silnika elektrycznego, materiał poszycia zewnętrznego nadwozia, liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi, homologacja pojazdu w zakresie wytrzymałości konstrukcji, a także palności części w pomieszczeniu wewnętrznym oraz silnika. Ostatnim kryterium jest rodzaj zawieszenia przedniego.