Miasto Ostrowiec Świętokrzyski otworzyło oferty w przetargu na osiem elektrobusów wraz z infrastrukturą do ładowania. O zamówienie rywalizują dwie firmy.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa ośmiu autobusów elektrycznych. Zamawiający wymaga autobusów o długości 11,8-12,2 m (+/- 0,10 cm), mogących pomieścić min. 74 pasażerów, z czego co najmniej 25% na miejscach siedzących. Zgodnie z zamówieniem pojazd powinien być wyposażony w drzwi w układzie 2-2-2, które otwierają się do wewnątrz. Wymagana jest niska podłoga na całej długości autobusu. Przewidziano klimatyzację oraz ogrzewanie realizowane przez grzejniki konwektorowe i nagrzewnice wykorzystujące ciepło z układu chłodzenia silnika lub z niezależnego ogrzewania. Jako wsparcie systemu grzewczego zamawiający wymaga zainstalowanie niezależnego kotła grzewczego zasilanego paliwem, o mocy co najmniej 25 kW.
Wymagana moc silnika bądź silników to min. 160 kW. Zalecane jest wyposażenie układu sterującego pracą silnika elektrycznego w funkcję ograniczenia prędkości maksymalnej autobusu do 70 km/h. W układzie napędowym powinien być zastosowany system odzyskiwania energii w trakcie hamowania pojazdu. Ilość zmagazynowanej energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie przez autobus 200 km. Założono ładowanie plug-in.
Wykonawca ma też dostarczyć pięć stacji ładowania zajezdniowych. Infrastruktura do ładowania obejmuje trzy podwójne ładowarki stacjonarne, każda o mocy min. 2x40 kW, do ładowania sześciu pojazdów oraz dwie ładowarki szybkiego ładowania, każda o mocy min. 150 kW, do ładowania dwóch pojazdów. Mają zostać one zainstalowane w bazie przewoźnika przy Samsonowicza.
Dzisiaj (21 grudnia) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. MAN proponuje dostawy za 20,312 mln zł brutto, natomiast Solaris za 22,809 mln zł. Obie oferty mieszczą się w budżecie określonym na 23,107 mln zł.
O wyborze decydują cena (60%), właściwości techniczne i eksploatacyjne (30%), okres gwarancji (5%), zużycie energii elektrycznej (5%). Pod uwagę brane będą podatność obsługowa poszycia bocznego, podział szyby przedniej, materiał konstrukcyjny szkieletu (kratownicy), materiał poszycia zewnętrznego nadwozia, liczba miejsc pasażerskich siedzących dostępnych bezpośrednio z poziomu niskiej podłogi, homologacja typu pojazdu w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie, ilość czynnika chłodzącego, wysokość wejścia w drzwiach. Na realizację zamówienia przeznaczono 340 dni.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.