Partner serwisu
Komunikacja

Oświęcim chce mieć kolejne elektrobusy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
22-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
22-02-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Oświęcim chce mieć kolejne elektrobusy
fot. UM Oświęcim
MZK z Oświęcimia właśnie rozpisał przetarg na dostawę dziewięciu autobusów elektrycznych. MZK poszukuje trzech różnych typów pojazdów.

Miejski Zakład Komunikacji z Oświęcimia właśnie rozpisał przetarg na dostawę autobusów elektrycznych. MZK kupuje łącznie dziewięć autobusów w trzech różnych wersjach. Sześć pojazdów to autobusy klasy midi o długości od 9,2 do 10,5 metra, dwa to pojazdy klasy maxi o długości około 12 metrów, natomiast ostatni autobus to przegubowiec o długości od 17,9 do 18,2 metra. Wraz z pojazdami mają zostać dostarczone dedykowane ładowarki mobilne.

Wszystkie autobusy muszą być pojazdami fabrycznie nowymi. Autobusy klasy midi muszą pomieścić co najmniej 55 pasażerów, z czego co najmniej 25% tej liczby na miejscach siedzących. Preferowany układ drzwi to 2-2-0 lub też 2-2-2. MZK preferuje autobus w pełni niskopodłogowy, ale dopuszcza też zastosowanie niskiej podłogi tylko pomiędzy pierwszymi i drugimi drzwiami.

Napęd tym autobusom ma zapewnić silnik elektryczny o mocy co najmniej 160 kW, natomiast minimalna pojemność baterii trakcyjnych to 280 kWh. Baterie będą ładowane na dwa sposoby, a więc poprzez złącze plug-in oraz poprzez pantograf zamontowany na autobusie. Zasięg na jednym ładowaniu ma wynieść minimum 190 kilometrów w każdych warunkach atmosferycznych.

Autobusy mają być ogrzewane, klimatyzowane i monitorowane. W elektrobusach pojawi się również automat do sprzedaży biletów oraz system zliczania pasażerów wraz z systemem dynamicznej informacji pasażerskiej. Dostawa autobusów klasy midi musi też objąć trzy dwustanowiskowe ładowarki mobilne o charakterze plug-in.

W przypadku autobusów o długości około 12-metrów, większość wymagań jest identyczna jak w przypadku krótszych elektrobusów, natomiast te autobusy mają zabierać na pokład co najmniej 75 pasażerów, z czego minimum 25% na miejscach siedzących a układ drzwi to 2-2-2. W tym przypadku pojazdy muszą być już w pełni niskopodłogowe, natomiast moc silnika czy zasięg na jednym ładowaniu są identyczne jak w przypadku krótszych autobusów. Identycznie ma wyglądać także kwestia ich ładowania, dostępnego zarówno poprzez pantograf jak i poprzez złącze plug-in. Wraz z dostawą 12-metrowców przewidziano również dostawę jednej mobilnej ładowarki dwustanowiskowej.

Pojazd przegubowy ma mieścić co najmniej 120 pasażerów z czego co najmniej 30 na miejscach siedzących. Także w tym przypadku autobus ma być już w pełni niskopodłogowy oraz wyposażony w czworo drzwi w układzie 2-2-2-2. Minimalna moc silnika to 240 kW a minimalna pojemność baterii to 400 kWh. Elektrobus musi mieć zdolność do ładowania za pomocą wtyczki jak i poprzez pantograf, zamontowany na jego dachu. Pozostała część wymagań jest identyczna jak w przypadku krótszych pojazdów.

Z racji różnych rodzajów kupowanych autobusów, przewoźnik dopuszcza składanie ofert częściowych. Autobusy klasy midi mają być dostarczane w następującym harmonogramie - 2 pojazdy w 64 tygodniu po podpisaniu umowy, dwa kolejne w 76 tygodniu a piąty i szósty autobus w 88 tygodniu od momentu zawarcia umowy. W przypadku pojazdów 12-metrowych czas dostawy pierwszego pojazdu określono na 76 tydzień, natomiast drugi musi się pojawić w 88 tygodniu licząc od momentu zawarcia umowy. Przegubowy rodzynek ma natomiast trafić do przewoźnika w ciągu 52 tygodni od podpisania umowy.

W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w przeciągu trzech ostatnich lat zrealizowali, w przypadku pojazdów klasy midi, dostawę minimum pięciu autobusów elektrycznych o podanej długości. W przypadku pojazdów 12-metrowych wymagane jest doświadczenie dostawy minimum dwóch wozów elektrycznych o długości około 12 metrów, natomiast w przypadku pojazdu przegubowego doświadczenie musi opierać się na dostawie co najmniej jednego autobusu elektrycznego o długości około 18 metrów.

O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60%, warunki techniczne i eksploatacyjne - 30% oraz gwarancja i serwis - 10%.

Przewoźnik chce zakupić autobusy dzięki dofinansowaniu ze środków europejskich dla Małopolski w nowej perspektywie finansowej.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Oświęcim bez elektrobusów Solarisa. Przez siedzenia

Komunikacja

Oświęcim bez elektrobusów Solarisa. Przez siedzenia

Witold Urbanowicz 29 kwietnia 2024

Kto chce dostarczyć autobusy dla Oświęcimia?

Komunikacja

Kto chce dostarczyć autobusy dla Oświęcimia?

Jakub Rösler 10 kwietnia 2024

Oświęcim: Elektrobus Solarisa już gotowy [zdjęcia]

Przestrzeń

Oświęcim: Elektrobus Solarisa już gotowy [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 06 listopada 2020

Oświęcim z dobrą ofertą od Solarisa na elektrobusa

Przestrzeń

Oświęcim z dobrą ofertą od Solarisa na elektrobusa

Witold Urbanowicz 29 stycznia 2020

Oświęcim kupuje jednego elektryka z ładowarką

Komunikacja

Oświęcim kupuje jednego elektryka z ładowarką

Witold Urbanowicz 30 grudnia 2019

Zobacz również:

Oświęcim bez elektrobusów Solarisa. Przez siedzenia

Komunikacja

Oświęcim bez elektrobusów Solarisa. Przez siedzenia

Witold Urbanowicz 29 kwietnia 2024

Kto chce dostarczyć autobusy dla Oświęcimia?

Komunikacja

Kto chce dostarczyć autobusy dla Oświęcimia?

Jakub Rösler 10 kwietnia 2024

Oświęcim: Elektrobus Solarisa już gotowy [zdjęcia]

Przestrzeń

Oświęcim: Elektrobus Solarisa już gotowy [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 06 listopada 2020

Oświęcim z dobrą ofertą od Solarisa na elektrobusa

Przestrzeń

Oświęcim z dobrą ofertą od Solarisa na elektrobusa

Witold Urbanowicz 29 stycznia 2020

Oświęcim kupuje jednego elektryka z ładowarką

Komunikacja

Oświęcim kupuje jednego elektryka z ładowarką

Witold Urbanowicz 30 grudnia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5