MZK z Oświęcimia właśnie rozpisał przetarg na dostawę dziewięciu autobusów elektrycznych. MZK poszukuje trzech różnych typów pojazdów.
Miejski Zakład Komunikacji z Oświęcimia właśnie rozpisał przetarg na dostawę autobusów elektrycznych. MZK kupuje łącznie dziewięć autobusów w trzech różnych wersjach. Sześć pojazdów to autobusy klasy midi o długości od 9,2 do 10,5 metra, dwa to pojazdy klasy maxi o długości około 12 metrów, natomiast ostatni autobus to przegubowiec o długości od 17,9 do 18,2 metra. Wraz z pojazdami mają zostać dostarczone dedykowane ładowarki mobilne.
Wszystkie autobusy muszą być pojazdami fabrycznie nowymi. Autobusy klasy midi muszą pomieścić co najmniej 55 pasażerów, z czego co najmniej 25% tej liczby na miejscach siedzących. Preferowany układ drzwi to 2-2-0 lub też 2-2-2. MZK preferuje autobus w pełni niskopodłogowy, ale dopuszcza też zastosowanie niskiej podłogi tylko pomiędzy pierwszymi i drugimi drzwiami.
Napęd tym autobusom ma zapewnić silnik elektryczny o mocy co najmniej 160 kW, natomiast minimalna pojemność baterii trakcyjnych to 280 kWh. Baterie będą ładowane na dwa sposoby, a więc poprzez złącze plug-in oraz poprzez pantograf zamontowany na autobusie. Zasięg na jednym ładowaniu ma wynieść minimum 190 kilometrów w każdych warunkach atmosferycznych.
Autobusy mają być ogrzewane, klimatyzowane i monitorowane. W elektrobusach pojawi się również automat do sprzedaży biletów oraz system zliczania pasażerów wraz z systemem dynamicznej informacji pasażerskiej. Dostawa autobusów klasy midi musi też objąć trzy dwustanowiskowe ładowarki mobilne o charakterze plug-in.
W przypadku autobusów o długości około 12-metrów, większość wymagań jest identyczna jak w przypadku krótszych elektrobusów, natomiast te autobusy mają zabierać na pokład co najmniej 75 pasażerów, z czego minimum 25% na miejscach siedzących a układ drzwi to 2-2-2. W tym przypadku pojazdy muszą być już w pełni niskopodłogowe, natomiast moc silnika czy zasięg na jednym ładowaniu są identyczne jak w przypadku krótszych autobusów. Identycznie ma wyglądać także kwestia ich ładowania, dostępnego zarówno poprzez pantograf jak i poprzez złącze plug-in. Wraz z dostawą 12-metrowców przewidziano również dostawę jednej mobilnej ładowarki dwustanowiskowej.
Pojazd przegubowy ma mieścić co najmniej 120 pasażerów z czego co najmniej 30 na miejscach siedzących. Także w tym przypadku autobus ma być już w pełni niskopodłogowy oraz wyposażony w czworo drzwi w układzie 2-2-2-2. Minimalna moc silnika to 240 kW a minimalna pojemność baterii to 400 kWh. Elektrobus musi mieć zdolność do ładowania za pomocą wtyczki jak i poprzez pantograf, zamontowany na jego dachu. Pozostała część wymagań jest identyczna jak w przypadku krótszych pojazdów.
Z racji różnych rodzajów kupowanych autobusów, przewoźnik dopuszcza składanie ofert częściowych. Autobusy klasy midi mają być dostarczane w następującym harmonogramie - 2 pojazdy w 64 tygodniu po podpisaniu umowy, dwa kolejne w 76 tygodniu a piąty i szósty autobus w 88 tygodniu od momentu zawarcia umowy. W przypadku pojazdów 12-metrowych czas dostawy pierwszego pojazdu określono na 76 tydzień, natomiast drugi musi się pojawić w 88 tygodniu licząc od momentu zawarcia umowy. Przegubowy rodzynek ma natomiast trafić do przewoźnika w ciągu 52 tygodni od podpisania umowy.
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w przeciągu trzech ostatnich lat zrealizowali, w przypadku pojazdów klasy midi, dostawę minimum pięciu autobusów elektrycznych o podanej długości. W przypadku pojazdów 12-metrowych wymagane jest doświadczenie dostawy minimum dwóch wozów elektrycznych o długości około 12 metrów, natomiast w przypadku pojazdu przegubowego doświadczenie musi opierać się na dostawie co najmniej jednego autobusu elektrycznego o długości około 18 metrów.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60%, warunki techniczne i eksploatacyjne - 30% oraz gwarancja i serwis - 10%.
Przewoźnik chce zakupić autobusy dzięki dofinansowaniu ze środków europejskich dla Małopolski w nowej perspektywie finansowej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.