MZK w Oświęcimiu rozpisał przetarg na dostawę jednego 12-metrowego autobusu elektrycznego wraz z odpowiednią ładowarką elektryczną. Pojazd miałby zostać dostarczony w ciągu roku.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa jednego autobusu klasy maxi o napędzie elektrycznym wraz z ładowarką. Pojazd o długości 11,8-12,2 m ma pomieścić min. 75 pasażerów, w tym min. 25% na miejscach siedzących. Są wymagane trzy pary drzwi w układzie 2-2-2, otwierane do wewnątrz pojazdu. Pojazd ma posiadać niską podłogę na całej długości. Siedzenia mają być pokryte welurem. Przy II drzwiach zaplanowano wysuwaną rampę. Ponadto elektrobus ma być wyposażony w porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Wyposażenie obejmuje biletomat, system zliczania pasażerów, tablice informacyjne diodowe i LCD, kasowniki, monitoring.
Przewidziano układy ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji. Ogrzewanie będzie realizowane przez grzejniki konwertorowe wykorzystywać ciepło z układu chłodzenia silnika lub z niezależnego źródła. Wymagane jest dodatkowe ogrzewanie elektryczne (wodne) o mocy min. 30 kW. Pojazd ma być wyposażony w okna z przesuwną górną częścią.
Wymagany jest silnik centralny o mocy min. 160 kWh lub silniki asynchroniczne przy piastach kół, a także magazyn baterii o pojemności min. 200 kWh. Zastosowany ma być system odzyskiwania energii z hamowania. Przewidziano ładowanie za pomocą gniazda plug-in, przy czym pojazd ma być dostosowany do montażu pantografu. Wykorzystywana będzie dwufunkcyjna automatyczna ładowarka mobilna, umożliwiająca także przyspieszone ładowanie. W pojeździe zainstalowany będzie ogranicznik prędkości do 70 km/h.
Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały należycie dostawę co najmniej jednego fabrycznie nowego autobusu o napędzie elektrycznym wraz z dedykowaną ładowarką. Udział towarów pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej i państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców musi przekraczać 50%.
Termin składania ofert mija 29 stycznia 2020 r. O wyborze zadecydują cena (60%), warunki techniczne i eksploatacyjne (30%), gwarancja i serwis (10%). W tym drugim kryterium pod uwagę branych będzie 12 podkryteriów: materiał poszycia zewnętrznego, liczba miejsc pasażerskich, liczba miejsc pasażerskich dostępnych z niskiej podłogi, podatność obsługowa poszycia bocznego, spełnienie wymogów w zakresie ochrony osób przebywających w kabinie, zużycie energii, spełnienie wymogów homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej, napęd autobusu (preferowane silniki elektryczne w piastach kół), podział szyby przedniej, zawieszenie osi przedniej, pojemność magazynu energii, zabudowa tablic kierunkowych. Na realizację zamówienia przeznaczono 365 dni.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.