MZK Oświęcim ogłasza kolejny przetarg na autobusy elektryczne. W ponowionym postępowaniu przedmiotem dostaw są już tylko 3 autobusy, dwa krótsze 12-metrowe oraz jeden przegubowiec. Czy tym razem zakup się powiedzie?
MZK Oświęcim właśnie ogłosił ponowny przetarg na dostawę autobusów elektrycznych. Jest to drugie podejście spółki do zakupu autobusów,
bowiem pierwsze zakończyło się niepowodzeniem z powodu układu siedzeń. Pierwszy przetarg opiewał na dostawę łącznie 9 autobusów – 6 klasy midi, dwóch o długości około 12 metrów oraz jednego pojazdu przegubowego.
We właśnie ogłoszonym przetargu MZK kupuje już tylko trzy ostatnie pojazdy, dwa 12-metrowe oraz przegubowego rodzynka. W związku z powyższym przetarg podzielono na dwie części – osobno dla 12-metrowych pojazdów oraz osobno dla pojazdu przegubowego.
Dwa autobusy pomieszczą 75 pasażerów
Przewoźnik z Oświęcimia chce kupić dwa autobusy o długości w przedziale 11,8-12,2, które pomieszczą co najmniej 75 pasażerów, z czego co najmniej 25% na miejscach siedzących. 20% z tych miejsc może być ulokowanych tyłem do kierunku jazdy. Układ drzwi to 2-2-2. Autobusy w pełni niskopodłogowe.
Moc elektrycznej jednostki napędowej umiejscowionej centralnie określono na co najmniej 160 kW, natomiast w przypadku zastosowania silników w piastach kół określono ich liczbę na dwa, każdy o mocy co najmniej 110 kW. Minimalna pojemność baterii to 280 kWh. Magazyn energii będzie ładowany za pomocą złącza plug-in oraz pantografu zamontowanego na autobusie.
Wraz z dostawą obu pojazdów zaplanowano dostarczenie mobilnej, dwustanowiskowej ładowarki plug-in. W autobusie będzie także klimatyzacja, ogrzewanie, system monitoringu wizyjnego oraz system zliczania pasażerów.
Przegubowiec i 30 miejsc siedzących
Autobus przegubowy ma mieć długość od 17,8 do 18,2 metra oraz ma zabierać na pokład co najmniej 120 pasażerów, z czego minimum 25% osób na siedząco. 20% miejsc siedzących może być umiejscowionych tyłem do kierunku jazdy. Autobus ma być w pełni niskopodłogowych a układ drzwi to 2-2-2-2.
Napęd zapewni centralny silnik elektryczny o mocy minimum 240 kW lub silniki w piastach kół – po dwa w drugiej oraz trzeciej osi, każdy o mocy co najmniej 110 kW. Minimalna moc magazynu energii to 400 kWh. Sam magazyn ma być ładowany za pomocą wtyczki plug-in lub też pantografu zamontowanego w tylnej części zamawianego autobusu.
W
raz z dostawą przegubowca ma zostać również dostarczona pojedyncza ładowarka plug-in. Pozostałe wyposażenie autobusu będzie niemalże identyczne jak w krótszych kupowanych pojazdach
Cena najważniejsza
Przy wyborze ofert MZK będzie kierowało się ceną ofertową – 60%, a także warunkami technicznymi oraz eksploatacyjnymi – 30% i kryterium gwarancji i serwisu – 10%.
Zamawiający dopuścił składanie ofert częściowych. W postępowaniu mogą startować wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali dostawy, w przypadku części dotyczącej pojazdów 12-metrowych, dwóch autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie elektrycznym, które zabierają na pokład co najmniej 75 pasażerów a ich długość mieści się w przedziale 11,8-12,2 metra. W przypadku części dotyczącej dostawy przegubowca potencjalny oferent musi wykazać dostawę co najmniej jednego autobusu miejskiego, niskopodłogowego o długości od 17,9 do 18,2, który jest napędzany silnikiem elektrycznym oraz zabiera na pokład minimum 120 pasażerów.
MZK wymaga dostawy dwóch pojazdów 12-metrowych maksymalnie w 86 tygodniu po podpisaniu umowy, natomiast przegubowiec ma dotrzeć szybciej – maksymalnie w 52 tygodniu od zawarcia umowy.
Przewoźnik chce dofinansować zakup elektrobusów z nowego regionalnego programu unijnego.