Partner serwisu
Komunikacja

Oświęcim po raz kolejny próbuje kupić elektrobusy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
14-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Oświęcim po raz kolejny próbuje kupić elektrobusy
fot. MZK Oświęcim
MZK Oświęcim ogłasza kolejny przetarg na autobusy elektryczne. W ponowionym postępowaniu przedmiotem dostaw są już tylko 3 autobusy, dwa krótsze 12-metrowe oraz jeden przegubowiec. Czy tym razem zakup się powiedzie?

MZK Oświęcim właśnie ogłosił ponowny przetarg na dostawę autobusów elektrycznych. Jest to drugie podejście spółki do zakupu autobusów, bowiem pierwsze zakończyło się niepowodzeniem z powodu układu siedzeń. Pierwszy przetarg opiewał na dostawę łącznie 9 autobusów – 6 klasy midi, dwóch o długości około 12 metrów oraz jednego pojazdu przegubowego.

We właśnie ogłoszonym przetargu MZK kupuje już tylko trzy ostatnie pojazdy, dwa 12-metrowe oraz przegubowego rodzynka. W związku z powyższym przetarg podzielono na dwie części – osobno dla 12-metrowych pojazdów oraz osobno dla pojazdu przegubowego.

Dwa autobusy pomieszczą 75 pasażerów

Przewoźnik z Oświęcimia chce kupić dwa autobusy o długości w przedziale 11,8-12,2, które pomieszczą co najmniej 75 pasażerów, z czego co najmniej 25% na miejscach siedzących. 20% z tych miejsc może być ulokowanych tyłem do kierunku jazdy. Układ drzwi to 2-2-2. Autobusy w pełni niskopodłogowe.

Moc elektrycznej jednostki napędowej umiejscowionej centralnie określono na co najmniej 160 kW, natomiast w przypadku zastosowania silników w piastach kół określono ich liczbę na dwa, każdy o mocy co najmniej 110 kW. Minimalna pojemność baterii to 280 kWh. Magazyn energii będzie ładowany za pomocą złącza plug-in oraz pantografu zamontowanego na autobusie.

Wraz z dostawą obu pojazdów zaplanowano dostarczenie mobilnej, dwustanowiskowej ładowarki plug-in. W autobusie będzie także klimatyzacja, ogrzewanie, system monitoringu wizyjnego oraz system zliczania pasażerów.

Przegubowiec i 30 miejsc siedzących

Autobus przegubowy ma mieć długość od 17,8 do 18,2 metra oraz ma zabierać na pokład co najmniej 120 pasażerów, z czego minimum 25% osób na siedząco. 20% miejsc siedzących może być umiejscowionych tyłem do kierunku jazdy. Autobus ma być w pełni niskopodłogowych a układ drzwi to 2-2-2-2.

Napęd zapewni centralny silnik elektryczny o mocy minimum 240 kW lub silniki w piastach kół – po dwa w drugiej oraz trzeciej osi, każdy o mocy co najmniej 110 kW. Minimalna moc magazynu energii to 400 kWh. Sam magazyn ma być ładowany za pomocą wtyczki plug-in lub też pantografu zamontowanego w tylnej części zamawianego autobusu.
W
raz z dostawą przegubowca ma zostać również dostarczona pojedyncza ładowarka plug-in. Pozostałe wyposażenie autobusu będzie niemalże identyczne jak w krótszych kupowanych pojazdach

Cena najważniejsza

Przy wyborze ofert MZK będzie kierowało się ceną ofertową – 60%, a także warunkami technicznymi oraz eksploatacyjnymi – 30% i kryterium gwarancji i serwisu – 10%.

Zamawiający dopuścił składanie ofert częściowych. W postępowaniu mogą startować wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu trzech ostatnich lat zrealizowali dostawy, w przypadku części dotyczącej pojazdów 12-metrowych, dwóch autobusów miejskich, niskopodłogowych o napędzie elektrycznym, które zabierają na pokład co najmniej 75 pasażerów a ich długość mieści się w przedziale 11,8-12,2 metra. W przypadku części dotyczącej dostawy przegubowca potencjalny oferent musi wykazać dostawę co najmniej jednego autobusu miejskiego, niskopodłogowego o długości od 17,9 do 18,2, który jest napędzany silnikiem elektrycznym oraz zabiera na pokład minimum 120 pasażerów.

MZK wymaga dostawy dwóch pojazdów 12-metrowych maksymalnie w 86 tygodniu po podpisaniu umowy, natomiast przegubowiec ma dotrzeć szybciej – maksymalnie w 52 tygodniu od zawarcia umowy.

Przewoźnik chce dofinansować zakup elektrobusów z nowego regionalnego programu unijnego.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Oświęcim bez elektrobusów Solarisa. Przez siedzenia

Komunikacja

Oświęcim bez elektrobusów Solarisa. Przez siedzenia

Witold Urbanowicz 29 kwietnia 2024

Kto chce dostarczyć autobusy dla Oświęcimia?

Komunikacja

Kto chce dostarczyć autobusy dla Oświęcimia?

Jakub Rösler 10 kwietnia 2024

Oświęcim chce mieć kolejne elektrobusy

Komunikacja

Oświęcim chce mieć kolejne elektrobusy

Jakub Rösler 22 lutego 2024

Oświęcim: Elektrobus Solarisa już gotowy [zdjęcia]

Przestrzeń

Oświęcim: Elektrobus Solarisa już gotowy [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 06 listopada 2020

Oświęcim z dobrą ofertą od Solarisa na elektrobusa

Przestrzeń

Oświęcim z dobrą ofertą od Solarisa na elektrobusa

Witold Urbanowicz 29 stycznia 2020

Zobacz również:

Oświęcim bez elektrobusów Solarisa. Przez siedzenia

Komunikacja

Oświęcim bez elektrobusów Solarisa. Przez siedzenia

Witold Urbanowicz 29 kwietnia 2024

Kto chce dostarczyć autobusy dla Oświęcimia?

Komunikacja

Kto chce dostarczyć autobusy dla Oświęcimia?

Jakub Rösler 10 kwietnia 2024

Oświęcim chce mieć kolejne elektrobusy

Komunikacja

Oświęcim chce mieć kolejne elektrobusy

Jakub Rösler 22 lutego 2024

Oświęcim: Elektrobus Solarisa już gotowy [zdjęcia]

Przestrzeń

Oświęcim: Elektrobus Solarisa już gotowy [zdjęcia]

Witold Urbanowicz 06 listopada 2020

Oświęcim z dobrą ofertą od Solarisa na elektrobusa

Przestrzeń

Oświęcim z dobrą ofertą od Solarisa na elektrobusa

Witold Urbanowicz 29 stycznia 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5