Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Otokar chce zmienić trendy na rynku autobusów międzymiastowych

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
15-05-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Otokar chce zmienić trendy na rynku autobusów międzymiastowych
fot. Martyn Janduła
Branża autobusów międzymiastowych nie należy do najłatwiejszych w Polsce. Charakteryzuje się ona małą zmiennością, a innowacje nie mają tutaj prawa bytu. Prywatni przedsiębiorcy niechętnie inwestują we własny tabor, jak już, to wolą kupować na rynku wtórnym. Chce to zmienić Otokar swoimi produktami. O obranej przez Otokara ścieżce rozmawiamy z Tomaszem Talarkiem, prezesem zarządu Bus Trans Technik.

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl: Otokar to nie tylko rodzina autobusów miejskich Kent, ale również autokary turystyczne czy autobusy międzymiastowe. Czy któreś z tych pojazdów można spotkać na polskich drogach?

Tomasz Talarek, prezes zarządu Bus Trans Technik: Oczywiście. Po polskich drogach poruszają się autobusy miejskie serii Kent i Vectio C, jak również modele Navigo i turystyczne Vectio T. W ubiegłym roku dostarczyliśmy dwa luksusowe autobusy Vectio T do klienta z Warszawy oraz do Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Wałbrzychu. Ten drugi pojazd został całkowicie przystosowany do prowadzenia egzaminów państwowych kategorii D. Otrzymujemy następne zamówienia, a od kwietnia rozpoczynamy realizację kolejnych dostaw. Obecnie promujemy model Navigo. Ten wszechstronny model występuje w trzech wariantach – turystycznym, międzymiastowym oraz miejskim z niską podłogą w tylnej części. Są to autobusy o nieskomplikowanej konstrukcji, bardzo niezawodne z dobrym stosunkiem ceny. Pojemność pasażerska od 31 do 37 miejsc siedzących.

Czy nie jest to przypadkiem obranie dosyć trudnej ścieżki w Polsce, bo patrząc na rynek, to nie do końca fabrycznie nowe pojazdy międzymiastowe przyjęły się u nas w kraju?

Istotnie w ostatnich latach segment autobusów międzymiastowych to niemal całkowita dominacja autobusów używanych. Wychodzimy z założenia, że nie jest to sytuacja idealna, a raczej przejściowa, choć określenie „przejściowa” w tym przypadku nie jest najtrafniejsze, gdyż niestety trwa od lat. Tabor sukcesywnie starzeje się, a przewozy międzymiastowe szczególnie te krótkodystansowe nie są na tyle opłacalne, aby móc obsługiwać je nowym i drogim taborem. Jesteśmy przekonani, że oferta średniej wielkości autobusów międzymiastowych w przystępnych cenach i z atrakcyjnym finansowaniem mogłaby tutaj wyznaczyć nowe trendy i sporo zmienić. Obecnie w ofercie mamy model Navigo w kilku wersjach do 37 miejsc siedzących.

Konkurować z nimi ma Navigo?

Koszty obsługi i eksploatacji nowych Navigo są bezkonkurencyjne. Jeżeli chodzi o koszty paliwa i koszty bieżących napraw – ale też jego bezusterkowość i bezawaryjność – Navigo nie ma sobie równych. Jest to bardzo funkcjonalny i przemyślany pojazd, stąd ta ścieżka.

Ten pojazd, co rzadko się zdarza w autobusach międzymiastowych, jest dostosowany do przewozu dwóch osób niepełnosprawnych na wózkach.

To prawda, model Navigo występuje w wersjach dostosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. Mogą być przewożone jednocześnie dwie osoby na wózkach, a w tym samym momencie jeszcze nawet 29 pasażerów na miejscach siedzących i 4 na miejscach stojących. Jeśli niepełnosprawni nie będą przewożeni w autobusie można zamocować 8 miejsc siedzących. Navigo jest można także skonfigurować do przewozu siedmiu osób na wózkach. W takim przypadku w pozostanie jeszcze 7 miejsc standardowych dla osób pomagających niepełnosprawnym.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków z jedną ofertą na przewozy autobusowe

Komunikacja

Kraków z jedną ofertą na przewozy autobusowe

Witold Urbanowicz 21 sierpnia 2023

Warszawa: Otokary Arrivy wracają do obsługi pasażerów

Komunikacja

Wszystkie warszawskie Otokary uziemione

Komunikacja

Wszystkie warszawskie Otokary uziemione

Witold Urbanowicz 25 maja 2021

Jakie będą autobusy Otokara dla Warszawy

Komunikacja

Jakie będą autobusy Otokara dla Warszawy

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2018

Na horyzoncie kolejna generacja Otokara

Komunikacja

Na horyzoncie kolejna generacja Otokara

Martyn Janduła 08 maja 2017

Turecki Otokar na Transexpo 2016 zapowiada ekspansję w Polsce (zdjęcia)

Komunikacja

Zobacz również:

Kraków z jedną ofertą na przewozy autobusowe

Komunikacja

Kraków z jedną ofertą na przewozy autobusowe

Witold Urbanowicz 21 sierpnia 2023

Warszawa: Otokary Arrivy wracają do obsługi pasażerów

Komunikacja

Wszystkie warszawskie Otokary uziemione

Komunikacja

Wszystkie warszawskie Otokary uziemione

Witold Urbanowicz 25 maja 2021

Jakie będą autobusy Otokara dla Warszawy

Komunikacja

Jakie będą autobusy Otokara dla Warszawy

Przemysław Farsewicz 16 czerwca 2018

Na horyzoncie kolejna generacja Otokara

Komunikacja

Na horyzoncie kolejna generacja Otokara

Martyn Janduła 08 maja 2017

Turecki Otokar na Transexpo 2016 zapowiada ekspansję w Polsce (zdjęcia)

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5