Jedynie do najbliższego piątku 2 lutego funkcjonować będzie tramwajowe połączenie Łodzi z Ozorkowem przez Zgierz. Łódzkie MPK potwierdziło oficjalnie wcześniejsze doniesienia o planach zawieszenia ruchu. Stan infrastruktury jest bowiem tak zły, że ma zagrażać bezpieczeństwu pasażerów i osób postronnych. Jutro (w niedzielę 28 stycznia) na podmiejską trasę wyjedzie historyczny wagon 803N należący do Klubu Miłośników Starych Tramwajów.
Wielotygodniowa, relacjonowana na naszych łamach szeroko dyskusja dotycząca przyszłości tramwajowej linii 46 zostaje przerwana przez zawieszenie przewozów. Jak potwierdziło
wcześniejsze nieoficjalne doniesienia łódzkie MPK, ruch na trasie Łódź – Zgierz – Ozorków prowadzony będzie jeszcze tylko przez tydzień. W następną sobotę połączenie będzie już obsługiwane komunikacją zastępczą.
Potwierdziły się nieoficjalne doniesienia o zawieszeniu – W chwili obecnej mogę jedynie potwierdzić informacje o zawieszeniu kursów – powiedział nam Sebastian Grochala, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Przewoźnik nie podaje na razie szczegółów dotyczących organizacji transportu na odcinku podmiejskim. Nie wiemy też, jakie są dokładne wyniki prowadzonych na zlecenie przewoźnika badań technicznych stanu sieci trakcyjnej. Dodatkowe dane mają zostać przekazane mediom na początku przyszłego tygodnia.
Przypomnijmy, że będzie to już czwarte w ostatnim czasie zawieszenie ruchu na sieci łódzkich tramwajów podmiejskich w ostatnim czasie. W 2016 r. w związku z pogorszeniem się kondycji mostu tramwajowego na Bzurze
linia 46 została skrócona do ozorkowskiego trójkąta manewrowego. Naprawę zrealizowało wówczas miasto Ozorków.
Przerwa w ruchu czy definitywny koniec? Dwa przypadki wstrzymania przewozów miały natomiast miejsce w tym roku. W lutym z uwagi na podmycie torowiska
do Konstantynowa Łódzkiego skrócone zostały kursy linii 43 Łódź – Lutomiersk, a w maju
tramwaje linii 41 do Pabianic ze względu na zużycie przewodu jednego przestały wyjeżdżać poza granice Łodzi. W obu przypadkach proces naprawy był długotrwały i komunikacja zastępcza funkcjonowała przez wiele miesięcy.
Należy się spodziewać, że przerwa w ruchu – o ile dojdzie do jego wznowienia – również i w tym przypadku będzie długa. Wciąż nie ma bowiem żadnego konkretnego planu remontu trasy. Podłódzkie samorządy mają rozmawiać w tej sprawie w lutym, ale z uwagi na ograniczenia budżetowe dojście do konsensusu może okazać się wyjątkowo trudne.
Historycznym „kanciakiem” w ostatnią niedzielęJedną z ostatnich okazji do przejazdu podmiejską linią 46 będzie wycieczka organizowana w najbliższą niedzielę przez Klub Miłośników Starych Tramwajów. Stowarzyszenie uruchomi wówczas bezpłatny, ogólnodostępny kurs obsługiwany historycznym wagonem 803N zmodernizowanym własnym sumptem przez spółkę Międzygminna Komunikacja Tramwajowa, która do 2012 r. obsługiwała to połączenie. – Początek przejazdu o godz. 10 na pętli Północna w Łodzi – zaprasza Jakub Tarka, prezes KMST.