Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice formalnie kończą wielką inwestycję tramwajową

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
05-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
05-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Dwa miesiące po przywróceniu ruchu tramwajowego z Łodzi do Pabianic formalnie kończy się realizacja bodaj największego przedsięwzięcia infrastrukturalnego w historii podłódzkiego miasta. Inwestycja znacząco zmieniła obraz jego centrum. Przyczyniła się też do zachowania komunikacji szynowej ze stolicą aglomeracji, choć jej przyszłość była bardzo niepewna.

1 lipca wznowiony został ruch tramwajowy z Łodzi do Pabianic. Zakończyło to niemal czteroletni okres funkcjonowania komunikacji zastępczej. Autobusy MPK-Łódź, ale okresowo także MZK Pabianice i BP Tour, zapewniały transport w okresie przeciągającej się istotnie poza pierwotnie planowane ramy czasowe modernizacji torów i sieci trakcyjnej.

Zakończyły się wszystkie prace

Teraz pabianicki samorząd poinformował o zakończeniu wszystkich prac w ramach kontraktu z konsorcjum, którego liderem jest Progreg Infracity. Realizację przedsięwzięcia sfinalizowano poprzez umieszczenie kapsuł pamięci z informacjami o przebudowie przy pabianickim zamku. Choć może się wydawać, że to działanie nieco zbyt pompatyczne, ranga modernizacji w historii miasta jest wyjątkowo znacząca.

Magistrat określał ją mianem największej inwestycji w dziejach Pabianic. Rzeczywiście modernizacja torowiska była tak głęboka, że można ją porównać do budowy linii tramwajowej od podstaw. W zakres kontraktu weszła też przebudowa głównych dróg w mieście prowadzących równolegle do torów. Zdecydowanie pomogło to w uporządkowaniu częściowo zaniedbanego wcześniej centrum.

Los tramwaju wisiał na włosku

Warto też dodać, że sama decyzja o realizacji prac nie była wcale oczywista. W Pabianicach długo prowadzono dyskusje o sensie utrzymywania tramwaju, a były prezydent miasta Zbigniew Dychto optował za zastąpieniem komunikacji szynowej nową linią autobusową MZK Pabianice. Choć aktualne władze z Grzegorzem Mackiewiczem na czele dążyły do przeprowadzenia kosztownej modernizacji, do końca nie było jasne, czy uda się zebrać niezbędne fundusze.

Opracowywano więc także scenariusze alternatywne na wypadek braku możliwości sfinansowania przedsięwzięcia. Ruch tramwajowy zostałby wówczas zawieszony, bo stan torowiska wymagał pilnej interwencji. Najprawdopodobniej, tak jak w przypadku zamkniętych tras do Ozorkowa i Lutomierska, nie udałoby się przeprowadzić remontu w późniejszym terminie.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5