Rozpoczęła się budowa dróg rowerowych wchodząca w skład dużego projektu unijnego obejmującego różne aspekty mobilności miejskiej w Pabianicach. Przebudowane zostaną także przejścia dla pieszych na sześciu ważnych skrzyżowaniach. Miasto zrealizuje prace m.in. dzięki środkom z budżetu centralnego.
Najważniejszym przedsięwzięciem infrastrukturalnym Pabianic realizowanym w ramach unijnej perspektywy 2014 – 2020 jest
modernizacja linii tramwajowej do Łodzi, która ma zakończyć się w 2022 r. Jest ona opóźniona względem pierwotnego harmonogramu o kilka miesięcy, na co wpływ miały trudności wynikające z rozwoju pandemii koronawirusa. Niemal równie znaczącym przedsięwzięciem jest jednak złożony projekt unijny pod nazwą „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach”, który objął swoim zakresem przede wszystkim komunikację autobusową.
Powstają nowe oświetlone drogi rowerowe W skład działań wchodzących w zakres tego projektu wszedł m.in. zakup fabrycznie nowych autobusów,
montaż elementów inteligentnego systemu transportowego (ITS) czy szereg ułatwień dla rowerzystów. – Realizacja projektu dobiega końca – mówi Aneta Klimek, rzecznik prasowy prezydenta Pabianic. Jednocześnie przypomina, że miasto pozyskało na ten cel nie tylko dotację unijną, ale i krajową – pochodzącą z budżetu państwa.
Wciąż trwają prace infrastrukturalne. – Ruszyła budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Kopernika – relacjonuje nasza rozmówczyni. Prowadzone są też przygotowania do realizacji kolejnych odcinków. W sumie w najbliższym czasie ma powstać 13 km tras dla cyklistów.
Rządowa dotacja na ułatwienia dla pieszych Poza tym doświetlone zostanie 29 przejść dla pieszych wraz z przejazdami rowerowymi. Na dwóch ulicach – Wiejskiej od Miodowej do Skrajnej i na Skośnej – pojawi się oświetlenie drogi rowerowej. Niezależnie od projektu unijnego Pabianice zamierzają przebudować przejścia dla pieszych na sześciu skrzyżowaniach. – Prace te mają wartość 1,5 mln zł – informuje przedstawicielka Urzędu Miejskiego.
Samorząd pozyskał jednak na ten cel sporą dotację 1,2 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Jakie są plany rozwojowe na kolejne lata? – Będziemy kontynuować inwestycje z zakresu projektów dotyczących transportu publicznego – zapewnia nas Aneta Klimek.