Kolejną zakontraktowaną już inwestycją mającą usprawnic funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Pabianicach jest budowa nowej pętli autobusowej przy granicy z Chechłem. Do krańca skierowane zostaną kursy linii 2, co ma się stać w przyszłym roku. Wciąż czekamy natomiast na umowę z wykonawcą przebudowy linii tramwajowej.
Jest już pewne, że siatka ulic objętych obsługą komunikacyjną w Pabianicach nieco się rozszerzy. Miasto zawarło bowiem w zeszłym tygodniu umowę na budowę nowej pętli autobusowej przy ul. Podmiejskiej, na którą już w przyszłym roku dojeżdżać ma linia 2. Jej trasa wydłuży się od obecnego krańca Klimkowizna o ok. 700 metrów. Na nowym odcinku powstać ma także para przystanków pośrednich.
Będzie możliwość pozostawienia na pętli roweru – Za zaprojektowanie i wybudowanie nowej krańcówki [tak mówi się w regionie łódzkim na przystanek końcowy – dop. kf] odpowiedzialna jest firma Włodan s.j. z Parszewic, która wygrała ogłoszony przez miasto przetarg – mówi Aneta Klimek, rzecznik prasowy prezydenta miasta Pabianic. – Na miejskiej działce przy uk. Podmiejskiej 65e powstaną przystanki dla wsiadających i wysiadających oraz plac manewrowy do zawracania. Teren objęty inwestycją będzie oświetlony lampami ledowymi – opisuje zakres przedsięwzięcia. Dodaje, że oprócz wiaty przystankowej pasażerowie będą mieli do dyspozycji także wiatę rowerową, a kierowcy – kontener z zapleczem socjalnym.
Kontrakt przewiduje także szereg działań przygotowawczych, np. likwidację biegnącego pośrodku terenu, na którym powstanie kraniec, rowu melioracyjnego. – Wody deszczowe i roztopowe będą teraz odprowadzane nowym kanałem zlokalizowanym przy wschodniej granicy działki – mówi przedstawicielka samorządu. Dostosowany do potrzeb ruchu autobusowego ma zostać zaś wjazd z ulicy na działkę przeznaczoną na pętlę.
Ułatwienie także dla mieszkańców niewielkiego Chechła – Wykonawca będzie miał dziesięć miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie krańcówki – zapowiada Aneta Klimek. – Po wydłużeniu trasy „dwójki” bliżej do autobusu będą mieli nie tylko mieszkańcy ul. Podmiejskiej, ale też wielu ulic prostopadłych położonych zarówno w Pabianicach, jak i w Chechle Pierwszym [wsi graniczącej z Pabianicami] – ocenia. Nasza rozmówczyni przy tym, że budowa pętli jest jednym z elementów duzego projektu „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach”, który został dofinansowany ze środków unijnych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020.
Najważniejszą częścią tego przedsięwzięcia był zakup
osiemnastu hybrydowych autobusów Solaris Urbino. Pojazdy te bardzo unowocześniły flotę Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Pabianicach, który obecnie eksploatuje w ruchu liniowym wyłącznie solarisy. Wciąż czekamy natomiast na
podpisanie umowy z wykonawcą przebudowy linii tramwajowej do Łodzi, która nie wchodzi jednak w zakres tego projektu unijnego i dofinansowana została w ramach innego przedsięwzięcia.