Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: Koniec linii 4 do łódzkiej strefy przemysłowej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
15-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pabianice: Koniec linii 4 do łódzkiej strefy przemysłowej
Fot. Kasper FiszerAutobus linii 4 w Pabianicach
Oferta komunikacyjna pomiędzy Pabianicami a Łodzią uległa w ostatnim okresie pewnemu uszczupleniu. Z rozkładów jazdy zniknęła bowiem prywatna linia oznaczona symbolem 4. Jak zaznaczają władze Pabianic, jej rola była jednak stosunkowo niewielka.

Niedawno z pabianickich przystanków zniknęły rozkłady jazdy jednej z ciekawszych linii podmiejskich – uruchomionej w 2013 r. „czwórki” obsługiwanej przez prywatnego przewoźnika Es-Ka-Es z Łodzi. Łączyła ona miejscowość ze strefą przemysłową za łódzkim osiedlem Smulsko, na pograniczu z Konstantynowem Łódzkim. Pomimo pozornego dopasowania trasy do potrzeb połączenie od początku swojego funkcjonowania nie cieszyło się jednak dużym zainteresowaniem podróżnych.

Zainteresowanie było „skrajnie niewielkie”

– Dojazdy do zakładów w strefie przemysłowej zapewniają przede wszystkim specjalne linie pracownicze organizowane przez poszczególne zakłady, których trasa przebiega także przez Pabianice – mówi Aneta Klimek, rzecznik prasowy prezydenta Pabianic. Podkreśla przy tym, że „czwórka” miała istotne znaczenie w relacjach krótszych: do miejscowości leżących w północnej części gminy Pabianice. – Na odcinku gminnym jej trasa niemal w całości pokrywała się z trasą autobusów linii podmiejskich 260 i 261 organizowanych przez miasto Pabianice na mocy porozumienia z gminą wiejską – dodaje.

– Jedyna różnica dotyczyła obsługi linią nr 4 miejscowości Gorzew, ale zainteresowanie pasażerów wspomnianą linią okazało się skrajnie niewielkie – wskazuje nasza rozmówczyni. Dane te nie dziwią, jeśli wziąć pod uwagę, że w Gorzewie mieszka zaledwie ok. 80 osób. – Do Urzędu Miejskiego w Pabianicach nie wpłynęła ani jedna uwaga dotycząca likwidacji przez Es-Ka-Es linii nr 4 – podsumowuje rzecznik prasowy prezydenta miasta.

Pabianice komunikację podmiejską oceniają pozytywnie

Do roku 2003 w Pabianicach działało niezależne Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej. Po jego likwidacji obsługę tras przejął PKS Łódź, który z biegiem lat stopniowo wycofywał się z kolejnych zadań. Niedawno spółka zlikwidowała ostatnie kursy relacji Pabianice Szpital – Łódź i obecnie kieruje do Pabianic zaledwie jedną parę kursów Łódź – Pabianice – Wieluń. Mimo to pabianicki samorząd wskazuje, że dowóz z okolicznych miejscowości jest zapewniony w stopniu wystarczającym.

– Miasto Pabianice, na mocy porozumień międzygminnych jest organizatorem przewozów na ośmiu liniach podmiejskich oznaczanych handlowo numerami od 260 do 265 oraz literami T i W. Autobusy MZK Pabianice przejeżdżają po terenach gmin Pabianice, Ksawerów i Rzgów blisko 204 tys. km rocznie, co stanowi 15% ogółu pracy eksploatacyjnej pabianickiej komunikacji autobusowej – wskazuje bowiem Aneta Klimek. – Ponadto miasto zawarło porozumienia z gminami Dobroń i Łask, na mocy których międzymiastową linię D z Łasku do Pabianic obsługuje Zakład Komunikacji Miejskiej w Łasku. Autobusy linii D po terenach gmin Dobroń i Łask (nie licząc Pabianic) przejeżdżają kolejnych 238 tys. km rocznie. Dodatkowo komunikację międzygminną zapewniają linia tramwajowa 41 i nocna N4B, dla których organizatorem jest miasto Łódź na podstawie porozumienia z Pabianicami i Ksawerowem – wylicza nasza rozmówczyni. Dodaje, że komunikację w kierunkach Dłutowa, Bełchatowa, Zduńskiej Woli i Sieradza zapewniają przewoźnicy prywatni i wywodzący się z PKS (np. PKS Zduńska Wola).
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Barczewo jednak z miejskimi autobusami z Olsztyna

Komunikacja

Barczewo jednak z miejskimi autobusami z Olsztyna

Przemysław Farsewicz 07 maja 2019

Gmina Skierniewice dogaduje się z PKS-em, a nie MZK. Pięć linii

Komunikacja

Niedługo limonkowe Karsany dotrą do Dywit

Przestrzeń

Niedługo limonkowe Karsany dotrą do Dywit

Przemysław Farsewicz 07 grudnia 2018

Stawiguda dokłada do nietypowego zamówienia

Przestrzeń

Stawiguda dokłada do nietypowego zamówienia

Przemysław Farsewicz 24 września 2018

Zobacz również:

Barczewo jednak z miejskimi autobusami z Olsztyna

Komunikacja

Barczewo jednak z miejskimi autobusami z Olsztyna

Przemysław Farsewicz 07 maja 2019

Gmina Skierniewice dogaduje się z PKS-em, a nie MZK. Pięć linii

Komunikacja

Niedługo limonkowe Karsany dotrą do Dywit

Przestrzeń

Niedługo limonkowe Karsany dotrą do Dywit

Przemysław Farsewicz 07 grudnia 2018

Stawiguda dokłada do nietypowego zamówienia

Przestrzeń

Stawiguda dokłada do nietypowego zamówienia

Przemysław Farsewicz 24 września 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5