Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: MIR nie zwiększy środków na remont linii tramwajowej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
23-08-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pabianice: MIR nie zwiększy środków na remont linii tramwajowej
Fot. Kasper FiszerTramwaj linii 41 Łódź – Ksawerów – Pabianice
Pod znakiem zapytania stoi realizacja remontu infrastruktury tramwajowej na terenie Ksawerowa i Pabianic. Fiaskiem zakończyła się próba pozyskania dodatkowych środków z budżetu centralnego. Samorządy szukają obecnie pomocy u parlamentarzystów i proszą władze województwa o czas.

Remont podmiejskiej linii tramwajowej z Łodzi przez Ksawerów do Pabianic wydaje się coraz bardziej niepewny. Władze obu gmin – miasta Pabianice i Ksawerowa – pozyskały co prawda dofinansowanie na remont infrastruktury z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego, ale złożone w przetargu na roboty oferty zgodnie z aktualnym ogólnopolskim trendem znacznie przekroczyły zakładany kosztorys. – Budżet na wykonanie inwestycji wynosił 145 mln 429 tys. 050 zł, natomiast najtańsza oferta złożona w postępowaniu opiewa na kwotę 173 mln 772 tys. 114 zł 17 gr – przypomina Aneta Klimek, rzecznik prasowy prezydenta Pabianic.

Samorządy na pewno nie udźwigną same zwiększonych kosztów

– Wkład własny rzędu 86,8 mln zł zamiast planowanych 58,5 mln zł jest niemożliwy do udźwignięcia dla budżetu obu samorządów (Pabianic i Ksawerowa) – stwierdza jednoznacznie przedstawicielka władz miasta. Wskazuje ona na konkretne działania, jakie podjęto, by doprowadzić do realizacji inwestycji. – 21 czerwca wspólnie z Ksawerowem wystąpiliśmy do Ministra Infrastruktury z wnioskiem o udzielenie pomocy rządowej na realizację projektu ŁTM [Łódzki Tramwaj Metropolitalny] w wysokości 28 mln 343 tys. 064 zł 17 gr, a więc w kwocie stanowiącej różnicę pomiędzy najtańszą ofertą złożoną w postępowaniu przetargowym a kwotą zabezpieczoną na realizację inwestycji – relacjonuje.

Środki te nie zostaną jednak przyznane poszukującym dodatkowych funduszy samorządom. – 26 lipca otrzymaliśmy informację, że wniosek został przekazany według właściwości do Departamentu Regionalnych Programów Operacyjnych Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju. 16 sierpnia otrzymaliśmy z tego ministerstwa odpowiedź odmowną – mówi nasza rozmówczyni.

Niebawem nowy przetarg na nadzór inżynierski

– To samo wystąpienie przekazaliśmy do trzynastu senatorów i posłów z naszego okręgu – opisuje dalsze kroki Aneta Klimek. Władze Pabianic zawnioskowały też do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego o przesunięcie terminu zakończenia projektu tramwajowego o rok – na 30 września 2021 r. Oferenci są związani swoimi ofertami do 10 września tego roku. Nasza rozmówczyni wskazuje przy tym na możliwość przedłużenia tego terminu o 60 dni.

Problem przekroczenia kosztorysu dotyczy nie tylko głównego przetargu tramwajowego, ale także postępowania dotyczącego wyboru inżyniera kontraktu dla obu dużych pabianickich inwestycji transportowych zaplanowanych do realizacji na najbliższe lata – ŁTM oraz zadania obejmującego głównie przedsięwzięcia autobusowe i rowerowe pod nazwą Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach. – 13 czerwca nastąpiło otwarcie ofert. Złożono dwie, obie znacznie przekraczające budżet inwestora, który wynosił 1 mln 503 tys. 366 zł 6 gr. Wartość złożonych ofert wyniosła odpowiednio 3 mln 393 tys. 570 zł i 2 mln 793 tys. 330 zł. Z uwagi na znaczące przekroczenie planowanego budżetu 24 lipca podjęto decyzję o unieważnieniu postępowania. Planujemy wkrótce ogłosić postępowanie powtórne, tym razem z podziałem na części – zapowiada Aneta Klimek.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pabianice formalnie kończą wielką inwestycję tramwajową

Komunikacja

Pabianice formalnie kończą wielką inwestycję tramwajową

Kasper Fiszer 05 września 2023

Pabianice: Tramwaj wrócił. Pierwsze godziny – bez problemów

Komunikacja

Pabianice: Ostatnie przygotowania do wznowienia ruchu tramwajów

Komunikacja

Od lipca wielki powrót tramwajów do Pabianic

Przestrzeń

Od lipca wielki powrót tramwajów do Pabianic

Redakcja/inf. pras. 16 czerwca 2023

Zobacz również:

Pabianice formalnie kończą wielką inwestycję tramwajową

Komunikacja

Pabianice formalnie kończą wielką inwestycję tramwajową

Kasper Fiszer 05 września 2023

Pabianice: Tramwaj wrócił. Pierwsze godziny – bez problemów

Komunikacja

Pabianice: Ostatnie przygotowania do wznowienia ruchu tramwajów

Komunikacja

Od lipca wielki powrót tramwajów do Pabianic

Przestrzeń

Od lipca wielki powrót tramwajów do Pabianic

Redakcja/inf. pras. 16 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5