Partner serwisu
Przestrzeń

Pabianice: Pętla Duży Skręt zamknięta. Spada elastyczność sieci

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-06-2024
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Pabianice: Pętla Duży Skręt zamknięta. Spada elastyczność sieci
fot. Kasper Fiszer
Poza wyłączonymi z eksploatacji odcinkami łódzkiej sieci tramwajowej nieczynna pozostaje także pętla pośrednia na trasie z Łodzi do Pabianic. W razie awarii konieczne jest więc wstrzymanie ruchu na całym odcinku od krańca miejskiego Chocianowice Ikea do pętli przy Wiejskiej. Taka sytuacja miała już miejsce w maju.

Za kilkanaście dni, 1 lipca, minie rok od otwarcia linii tramwajowej Łódź – Ksawerów – Pabianice po długotrwałej modernizacji. Zrealizowane ze sporym opóźnieniem prace pozwoliły na zachowanie połączenia, które do niedawna było poważnie zagrożone likwidacją. Znacząco podniosły się przy tym parametry techniczne torowiska i systemu zasilania, dzięki czemu ruch jest szybszy i płynniejszy, a liczba awaryjnych zatrzymań istotnie spadła.

Pętla formalnie wyłączona z ruchu

Przebudowa nie rozwiązała jednak wszystkich problemów związanych z minimalizowaniem skutków awarii. Aktualnie tramwaje nie korzystają bowiem z pętli pośredniej Duży Skręt zlokalizowanej w pobliżu granicy Pabianic i gminy Ksawerów. – Nie była ona objęta inwestycją podczas przebudowy linii do Pabianic. Obecnie jest ona wyłączona z eksploatacji – mówi Piotr Wasiak, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź.

Przypadki, w których jej funkcjonowanie zwiększyłoby możliwości organizacyjne, nie są jedynie hipotetyczne. W zeszłym miesiącu przewoźnik poinformował bowiem poprzez swoje kanały w mediach społecznościowych, że z uwagi na awarię tramwaju wstrzymany został na pewien czas ruch na całym odcinku od pętli przy Ikei (leży ona jeszcze w granicach administracyjnych Łodzi) do końca trasy. Niemożliwe było utrzymanie komunikacji np. wewnątrz Pabianic, by ruch odbywał się tam zgodnie z rozkładem jazdy, a autobusowa komunikacja zastępcza funkcjonowała na możliwie krótkim fragmencie.

Spadek po pabianickiej linii wewnętrznej

– Przyczyną awarii tramwaju linii 41, jaka miała miejsce 9 maja, był uszkodzony pantograf – stwierdza nasz rozmówca. Przypomnijmy, że w przeszłości kraniec Duży Skręt był wykorzystywany zarówno w przypadkach zamknięć odcinka pabianickiego, jak i ksawerowskiego. Układ łuków pozwalał bowiem na wjazd zarówno od strony Pabianic, jak i Łodzi.

Do 2006 r. pętla wykorzystywana była natomiast planowo. Pełną trasę obsługiwała wówczas linia 11 Pabianice – Łódź – Zgierz. W godzinach szczytu częstotliwość uzupełniała linia P relacji Wiejska – Duży Skręt. Dawniej podobną rolę odgrywała linia 41bis.

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5