fot. Adam S. - Facebook Group, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgTramwaj linii 41 do Pabianic
Za dwa lata ma zostać przeprowadzony remont torowiska tramwajowego na pętli Duży Skręt. Aktualnie jest ona wyłączona z użytku ze względu na zły stan infrastruktury. Miasto liczy na unijne dofinansowanie inwestycji.
Niedawno informowaliśmy na naszych łamach o wyłączeniu z eksploatacji pętli tramwajowej Duży Skręt znajdującej się na terenie Pabianic w pobliżu granicy miasta z gminą Ksawerów. Jest to związane ze złym stanem technicznym infrastruktury, bo kraniec nie został wyremontowany w ramach zakończonej przed rokiem modernizacji trasy Łódź – Ksawerów – Pabianice. Rodzi to pewne problemy w organizacji przewozów, zwłaszcza w przypadku wystąpienia awarii.
Jeszcze dwa lata bez pętli pośredniej
Niemożliwe jest bowiem utrzymanie komunikacji tramwajowej na odcinku Łódź – Duży Skręt albo Duży Skręt – Pabianice Wiejska, co oznacza, że w razie np. usterki tramwaju wyłączona z ruchu zostaje cała trasa. Wkrótce ma się to jednak zmienić. – Jak najbardziej planujemy przywrócenie pętli do użytku – zapewnia bowiem Aneta Klimek, rzecznik prasowy prezydenta Pabianic.
Tłumaczy ona, że przebudowa krańca nie została zrealizowana w ramach dużej inwestycji unijnej pod nazwą Łódzki Tramwaj Metropolitalny, bo w chwili składania wniosków o jej dofinansowanie stan prawny działek, na których ułożone jest torowisko, pozostawał nieuregulowany. – Zakończyliśmy już formalności związane ze stanem prawnym gruntów – zaznacza nasza rozmówczyni. Dodaje, że podczas przebudowy linii ustawiono już nowe słupy trakcyjne i rozwieszono nową sieć.
Miasto czeka na środki unijne
– Konieczny jest jeszcze remont 55-letniego torowiska – usłyszeliśmy w pabianickim magistracie. Według aktualnych planów ma on zostać przeprowadzony w roku 2026 w ramach szerszego przedsięwzięcia Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach – etap 2. Zadanie miałoby zostać sfinansowane w ramach unijnego programu Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021 – 2027.
– Planujemy współfinansowanie w trybie pozakonkursowym w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych – stwierdza Aneta Klimek. Strategia ZIT nie jest jeszcze gotowa ani zatwierdzona przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Pełni on rolę instytucji zarządzającej w programie FEŁ.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.