Partner serwisu
Komunikacja

Pabianice: Remont pętli Duży Skręt w 2026 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
27-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pabianice: Remont pętli Duży Skręt w 2026 r.
fot. Adam S. - Facebook Group, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgTramwaj linii 41 do Pabianic
Za dwa lata ma zostać przeprowadzony remont torowiska tramwajowego na pętli Duży Skręt. Aktualnie jest ona wyłączona z użytku ze względu na zły stan infrastruktury. Miasto liczy na unijne dofinansowanie inwestycji.

Niedawno informowaliśmy na naszych łamach o wyłączeniu z eksploatacji pętli tramwajowej Duży Skręt znajdującej się na terenie Pabianic w pobliżu granicy miasta z gminą Ksawerów. Jest to związane ze złym stanem technicznym infrastruktury, bo kraniec nie został wyremontowany w ramach zakończonej przed rokiem modernizacji trasy Łódź – Ksawerów – Pabianice. Rodzi to pewne problemy w organizacji przewozów, zwłaszcza w przypadku wystąpienia awarii.

Jeszcze dwa lata bez pętli pośredniej

Niemożliwe jest bowiem utrzymanie komunikacji tramwajowej na odcinku Łódź – Duży Skręt albo Duży Skręt – Pabianice Wiejska, co oznacza, że w razie np. usterki tramwaju wyłączona z ruchu zostaje cała trasa. Wkrótce ma się to jednak zmienić. – Jak najbardziej planujemy przywrócenie pętli do użytku – zapewnia bowiem Aneta Klimek, rzecznik prasowy prezydenta Pabianic.

Tłumaczy ona, że przebudowa krańca nie została zrealizowana w ramach dużej inwestycji unijnej pod nazwą Łódzki Tramwaj Metropolitalny, bo w chwili składania wniosków o jej dofinansowanie stan prawny działek, na których ułożone jest torowisko, pozostawał nieuregulowany. – Zakończyliśmy już formalności związane ze stanem prawnym gruntów – zaznacza nasza rozmówczyni. Dodaje, że podczas przebudowy linii ustawiono już nowe słupy trakcyjne i rozwieszono nową sieć.

Miasto czeka na środki unijne

– Konieczny jest jeszcze remont 55-letniego torowiska – usłyszeliśmy w pabianickim magistracie. Według aktualnych planów ma on zostać przeprowadzony w roku 2026 w ramach szerszego przedsięwzięcia Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach – etap 2. Zadanie miałoby zostać sfinansowane w ramach unijnego programu Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021 – 2027.

– Planujemy współfinansowanie w trybie pozakonkursowym w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych – stwierdza Aneta Klimek. Strategia ZIT nie jest jeszcze gotowa ani zatwierdzona przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Pełni on rolę instytucji zarządzającej w programie FEŁ.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5