Coraz bardziej widoczne są prace przy przebudowie infrastruktury tramwajowej w centrum Pabianic. Tramwaje na podmiejską linię, łączącą Łódź z Ksawerowem i Pabianicami, mają wrócić na gruntownie zmodernizowaną trasę w przyszłym roku.
Pabianicki odcinek inwestycji został podzielony na pięć odcinków. 15 czerwca odbyło protokolarne przekazanie pierwszego odcinka – od skrzyżowania Wiejskiej i Łaskiej do skrzyżowania Łaskiej, Zamkowej, Partyzanckiej i Wspólnej (bez pętli Wiejska). Wykonawca przystąpił do prac przygotowawczych, w tym zabezpieczenia drzew i koszenia trawnika.
Zasadnicze prace ziemne i demontażowe ruszyły 15 lipca. Polegały one na zdjęciu darni oraz warstwy humusu. Ten składowany jest poza terenem budowy i będzie wykorzystany do urządzenia terenów zielonych po wybudowaniu nowego torowiska. Rozpoczął się tez demontaż starych słupów trakcyjnych oraz zaczęto pogłębiać wykop pod nowe torowisko. Kilka wcześniej ustawionych nowych słupów przy Zamkowej, Starym Rynku i Warszawskiej zostanie wykorzystanych ponownie.
Natomiast 25 lipca rozpoczął się kolejny etap prac, który polega na demontażu torowiska na skrzyżowaniach ulic z Łaską. Zgodnie z tymczasową organizacją ruchu co drugi wjazd na ulicę Łaską będzie zablokowany. W docelowych wykopach zostaną wykonane warstwy nowego podtorza, następnie zostaną ułożone nowe podkłady strunobetonowe i nowe szyny.
Umowa na przebudowę infrastruktury tramwajowej w Pabianicach i Ksawerowie została podpisana we wrześniu zeszłego roku. Kontrakt realizowany jest w formule projektuj i buduj. Prace realizuje konsorcjum Progreg Infracity i MPK-Łódź, a ich wartość przekracza 173 mln zł. Zgodnie z zapewnieniami pabianickiego magistratu inwestycja ma zakończyć się w grudniu 2021 r.
fot. UMP