W miniony poniedziałek konsorcjum, którego liderem jest Progreg Infracity, rozpoczęło demontaż torowiska tramwajowego na terenie Pabianic. Modernizacja infrastruktury prowadzona jest więc na razie zgodnie z harmonogramem. Na początku roboty objęły rejon pętli końcowej Łaska – Wiejska.
Zgodnie z planem wraz z początkiem grudnia rozpoczęła się największa inwestycja tramwajowa w historii Pabianic od czasu doprowadzenia tam w 1901 r. torów. W pierwszym tygodniu zdjęta została sieć trakcyjna. Kolejnym etapem początkowej fazy modernizacji linii Pabianice – Ksawerów – Łódź jest demontaż torów na odcinku od pętli Łaska – Wiejska do granicy z Ksawerowem, przy której znajduje się
tymczasowy kraniec dla tramwajów dwukierunkowych.
Prace będą koncentrować się na ul. Warszawskiej – Demontaż torowiska rozpoczął się w poniedziałek 9 grudnia – poinformowała nas Aneta Klimek, rzecznik prasowy prezydenta Pabianic. – Na początek prace ruszyły na ul. Łaskiej przy Wiejskiej i na przebudowywanym odcinku ul. Warszawskiej – dodaje nasza rozmówczyni. Równocześnie usuwane mają być słupy trakcyjne.
– Kolejny odcinek to ul. Warszawska od Rzgowskiej do Sikorskiego – zapowiada przedstawicielka magistratu. Roboty prowadzone są przez konsorcjum, którego liderem jest Progreg Infracity. Jednym z podmiotów wchodzących w jego skład jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź.
Lepsza informacja pasażerskaWażną w kontekscie efektów inwestycji deklaracją pabianickiego magistratu jest zapowiedź spięcia w jeden system zamawianego właśnie inteligentnego systemu transportowego (ITS) z elementami dynamicznej informacji pasażerskiej, jakie zostały już zakontraktowane w ramach projektu tramwajowego. Na przystankach tramwajowo-autobusowych stanie 16 tablic prezentujących rzeczywisty czas przyjazdu najbliższych kursów. Mają one współdziałać z 23 tablicami, które będą stawiane na przystankach autobusowych w ramach innego zadania (
niedawno rozpoczęła się procedura przetargowa).
Samorząd zapowiedział również, że wkrótce wystartuje nowa wersja miejskiej strony internetowej poświęconej komunikacji zbiorowej. Dodatkowo powstać ma aplikacja mobilna ułatwiająca podróże. Warto przy tym podkreślić, że już dziś portal komunikacjapabianice.pl zdecydowanie wyróżnia się na tle podobnych stron prowadzonych przez inne miasta. Prezentowane są tam nie tylko dane dotyczące połączeń tramwajowych czy realizowanych przez MZK Pabianice, ale także te odnoszące się do prywatnych linii podmiejskich, komunikacji kolejowej i dalekobieżnej PKS.