Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
30-06-2023
Ostatnia modyfikacja:
30-06-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało
fot. Roman CzubińskiPróbny tramwaj na pętli Pabianice Wiejska
Władze miasta są gotowe do wznowienia kursów tramwaju linii 41. Obecna częstotliwość nie jest rozwiązaniem docelowym – zostanie zwiększona jesienią, gdy zakończy się część inwestycji na sieci tramwajowej w Łodzi. Warto pomyśleć wtedy także o wydłużeniu linii na łódzkie Bałuty lub nawet do Zgierza – mówi w rozmowie z Transportem Publicznym prezydent Pabianic Grzegorz Mackiewicz.

Roman Czubiński, Transport Publiczny: Przez okres wakacji tramwaje z Pabianic do Łodzi będą – nawet w godzinach szczytu – jeździły co 24 minuty. Jaką częstotliwość docelowo chce uzyskać pabianicki Urząd Miasta?

Grzegorz Mackiewicz, prezydent Pabianic: Trwają rozmowy na ten temat z łódzkim Zarządem Dróg i Transportu oraz MPK Łódź. Na razie – z powodu modernizacji zajezdni Chocianowice [obiekt jeszcze przez 2 miesiące będzie odcięty od sieci, a odcinek torowiska przy nim jest zwężony do jednego toru – przyp. RC], ograniczonej dostępności taboru, a także licznych inwestycji na sieci w stolicy regionu i zagęszczenia ruchu na głównym łódzkim ciągu północ – południe [Piotrkowska – al. Kościuszki – Zachodnia] – nie da się zaoferować częstszych kursów. Chcemy jednak zmienić ten stan – jeśli nie od września, to od października lub listopada. Docelowo, zgodnie z pierwotnym projektem Łódzkiego Tramwaju Regionalnego sprzed kilkunastu lat, chcemy nie tylko zagęścić rozkład jazdy, ale i wydłużyć trasę z Placu Niepodległości na północ Łodzi, do Helenówka – lub nawet do Zgierza, jak w latach 2004-2007. Uważamy, że do Pabianic powinny zostać wydłużone kursy łódzkiej linii 11 [obecnie jeździ co 15 minut – przyp. RC] – a dopóki to nie nastąpi, linia 41 powinna być z nią skomunikowana.

Argumentem przeciw takiemu wydłużeniu trasy mogą być opóźnienia, które łatwo przenoszą się z odcinków miejskich na podmiejskie i odwrotnie.

Okres wakacyjny pozwoli nam zobaczyć, czy na linii 41 wystąpią jakieś niespodzianki. Ewentualne niedociągnięcia zostaną poprawione. Po nowej infrastrukturze przejechały już wagony pomiarowe, sprawdzono też nową podstację przy pomocy aż czterech wagonów jednocześnie – i nie doszło do żadnych usterek. To dobry prognostyk, pozwalający spodziewać się, że odcinek będzie bezawaryjny. W połączeniu z „zieloną falą” dla tramwajów jest to argument za wydłużeniem linii 11.

Na jakiej trasie i jak często będzie kursowała autobusowa linia dowozowa na osiedle Bugaj, którą od września ma uruchomić pabianicki MZK?

Z pętli „Waltera” Janke na Bugaju autobusy dojadą ulicami: „Waltera” i Nawrockiego do skrzyżowania z ul. Sikorskiego. Przesiadki na tramwaj będą odbywały się przy wspólnym przystanku, zaprojektowanym specjalnie w tym celu. Początkowo co drugi kurs tramwaju będzie skomunikowany z autobusem. Na ustalenie szczegółów mamy jednak jeszcze dwa miesiące.

Czy na przeszkodzie nie staną problemy z dostępnością kierowców na rynku pracy?

My tych problemów nie odczuwamy. MZK jest zdolny do obsługi tej linii – tym bardziej, że w związku z oddaniem do użytku głównej ulicy miasta kończą się dotychczasowe objazdy – sama ta zmiana spowoduje uwolnienie ok. dwóch trzecich pracy przewozowej, potrzebnej do uruchomienia linii dowozowej. Mamy więc zarówno tabor, jak i ludzi.

Czy są plany większego zintegrowania taryfowego tramwajów MPK Łódź z autobusami MZK Pabianice?

W ofercie mamy już wiele rodzajów okresowych biletów zintegrowanych, z których część obejmuje także lokalny transport zbiorowy w Łodzi oraz Łódzką Kolej Aglomeracyjną. Uważamy, że obecne rozwiązania są wystarczające.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5