Pabianicki samorząd jest zadowolony z wyników frekwencji osiąganych na nowej linii oznaczonej jako A41. Ma ona dowozić do zmodernizowanej trasy tramwajowej mieszkańców dużego osiedla Bugaj. Po okresie pilotażu połączenie zostało włączone do stałej siatki komunikacji miejskiej.
W lipcu 2023 r. po trwającym ok. cztery lata remoncie wznowione zostało kursowanie tramwajowej linii podmiejskiej 41 Łódź – Ksawerów – Pabianice. Dla podłódzkiego miasta tramwaj stanowi znów najważniejszy środek transportu zbiorowego pozwalający dotrzeć do stolicy aglomeracji. Ma on jednak także duże znaczenie w relacjach wewnętrznych, bo torowisko przecina ścisłe centrum, komunikując je głównie z dzielnicami położonymi w północnej części miejscowości.
Połączenie przesiadkowe zamiast bezpośredniego autobusu
Dwa miesiące później miejscowy samorząd uruchomił nową linię autobusową oznaczoną nietypowym symbolem A41. Połączyła ona jeden z przystanków tramwajowych z osiedlem Bugaj, największym blokowiskiem miasta leżącym w sporym oddaleniu od linii 41. Autobusy MZK Pabianice wyjechały na trasę w dni robocze i soboty, a odjazdy zostały zsynchronizowane z porami kursowania tramwajów. Dodatkową zachętą do korzystania z połączenia miało być honorowanie biletów łódzkich, które obowiązują w tramwajach także na terenie Pabianic.
Okres pilotażu miał trwać do 31 grudnia. W nowym roku połączenie zostało utrzymane. – Frekwencja na linii A41 stopniowo rośnie – mówi Aneta Klimek z Urzędu Miejskiego w Pabianicach. Wylicza, że o ile we wrześniu z połączenia dowozowego korzystało średnio ok. 200 osób dziennie, to 24 listopada skorzystało z niej już 321 pasażerów. Biorąc pod uwagę, że trasa jest wyjątkowo krótka (ok. 2,5 km), jej zdaniem efektywność jest duża. Dodajmy, że linia dowozowa w pewnym sensie zastępuje zlikwidowane kilka lat temu połączenie PKS Łódź biegnące z Bugaju bezpośrednio do centrum Łodzi.
Zlikwidowano najmniej popularny kurs
Największą frekwencją cieszą się kursy poranne dowożące do tramwaju z pętli przy ul. Waltera-Janke. Tym niemniej najwcześniejszy kurs – po godz. 4:00 – był wykorzystywany najsłabiej i jeszcze w listopadzie wykreślono go z rozkładu jazdy. – Ogólnie pilotaż pokazał, że pomysł uruchomienia linii dowozowej sprawdził się i jest zainteresowanie pasażerów – podkreśla nasza rozmówczyni.
Nie wyklucza ona, że wkrótce wprowadzone zostaną kolejne drobne korekty w ofercie. – Nie planujemy teraz znaczących zmian w siatce pabianickiej komunikacji miejskiej czy ofercie biletowej – dodaje przedstawicielka magistratu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.