Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pabianice: UMWŁ zawnioskował o zwiększenie dotacji na tramwaj

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
27-12-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pabianice: UMWŁ zawnioskował o zwiększenie dotacji na tramwaj
fot. Kasper FiszerTorowisko tramwajowe w Pabianicach
Poprzedni zarząd województwa zawnioskował do Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju o przyznanie dodatkowych środków na remont linii tramwajowej do Łodzi. Byłyby one prawdopodobnie ostatnią szansą na pozytywne rozstrzygnięcie przetargu na modernizację trasy, bez której z uwagi na zły stan torowiska najprawdopodobniej będzie ona musiała zostać zamknięta. Na razie nie zapadły w tej sprawie żadne decyzje.

Na naszych łamach regularnie opisujemy problemy władz Pabianic i Ksawerowa z przeprowadzeniem bardzo dużego projektu infrastrukturalnego, którego głównym elementem ma być remont podmiejskiej linii tramwajowej Pabianice – Ksawerów – Łódź. Oferty w postępowaniu przetargowym na projekt i prace modernizacyjne znacząco przekroczyły zakładany kosztorys. Pomimo wielu działań dotychczas nie udało się znaleźć dodatkowych środków, które pokryłyby wzrost cen robót budowlanych.

Bez środków centralnych inwestycja raczej się nie uda

Tymczasem niebawem skończy się czas na wyłonienie zwycięzcy przetargu. – Dwóch [potencjalnych] wykonawców zadeklarowało termin wydłużenia oferty do 9 stycznia 2019 r., trzeci zaś do 15 stycznia 2019 r. – mówi Aneta Klimek, rzecznik prasowy prezydenta Pabianic. Zapewnia, że miasto wciąż pracuje nad możliwościami zdobycia dodatkowych środków.

Samorząd pokładał duże nadzieje w możliwości przyznania funduszy z rezerwy ogólnej państwa przez Radę Ministrów na wniosek wojewody. Ten nie zdecydował się jednak zarekomendować rządowi wyasygnowania pieniędzy. Mimo to Pabianice nadal liczą, że w rozstrzygnięciu postępowania, a tym samym w zapewnieniu przyszłości tramwajowi, pomoże budżet państwa.

Pomogą środki z Kontraktu Terytorialnego?

– Poprzedni Zarząd Województwa Łódzkiego zwrócił się do Ministra Inwestycji i Rozwoju o zgodę na zmianę zapisów w szczegółowym opisie osi priorytetowych i uzyskania dodatkowego dofinansowania ze środków z budżetu państwa pochodzącymi z Kontraktu Terytorialnego Województwa Łódzkiego w wysokości do 10 proc. wydatków kwalifikowalnych – mówi przedstawicielka miasta. – W takim przypadku środki krajowe zastąpiłyby częściowo wkład własny gmin. Warunkiem wsparcia projektu środkami z budżetu państwa w ramach Kontraktu Terytorialnego jest uzyskanie zgody MIR – tłumaczy.

W ostatnich latach polityka władz Pabianic względem tramwaju radykalnie się zmieniła. Jeszcze na początku dekady rozważano możliwość likwidacji linii i zastąpienia jej autobusami MZK Pabianice. Później nieco rozwinięta została jednak oferta połączeń, a zwiększenie częstotliwości zaskutkowało zwiększeniem liczby przewożonych podróżnych. W zeszłym roku przeprowadzony został też awaryjny remont sieci trakcyjnej, który zapewnił możliwość wznowienia eksploatacji linii. Przewoźnik, MPK-Łódź, odmówił bowiem prowadzenia ruchu w związku ze stanem przewodu jezdnego, który miał zagrażać bezpieczeństwu podróżnych, a także osób postronnych.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pabianice formalnie kończą wielką inwestycję tramwajową

Komunikacja

Pabianice formalnie kończą wielką inwestycję tramwajową

Kasper Fiszer 05 września 2023

Pabianice: Tramwaj wrócił. Pierwsze godziny – bez problemów

Komunikacja

Pabianice: Ostatnie przygotowania do wznowienia ruchu tramwajów

Komunikacja

Od lipca wielki powrót tramwajów do Pabianic

Przestrzeń

Od lipca wielki powrót tramwajów do Pabianic

Redakcja/inf. pras. 16 czerwca 2023

Zobacz również:

Pabianice formalnie kończą wielką inwestycję tramwajową

Komunikacja

Pabianice formalnie kończą wielką inwestycję tramwajową

Kasper Fiszer 05 września 2023

Pabianice: Tramwaj wrócił. Pierwsze godziny – bez problemów

Komunikacja

Pabianice: Ostatnie przygotowania do wznowienia ruchu tramwajów

Komunikacja

Od lipca wielki powrót tramwajów do Pabianic

Przestrzeń

Od lipca wielki powrót tramwajów do Pabianic

Redakcja/inf. pras. 16 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5