Zajezdnia MZK Pabianice wzbogaci się niebawem o nowy budynek techniczno-magazynowy. Miasto rozstrzygnęło przetarg na rozbudowę bazy komunalnego przewoźnika. Zadanie jest częścią dużego projektu komunikacyjnego, w skład którego weszła również m.in. budowa dróg rowerowych.
W ostatnim czasie władze Pabianic poczyniły bardzo duże inwestycje taborowe, które pozwoliły całkowicie wycofać z użytkowania starsze autobusy marki MAN sprowadzone do miasta jako używane. Obecnie Miejski Zakład Komunikacyjny dysponuje wyłącznie solarisami urbino 12 dwóch generacji. Najnowsze pojazdy mają napęd hybrydowy i są jednymi z najnowocześniejszych autobusów komunikacji miejskiej w regionie łódzkim.
Przy Lutomierskiej powstanie nowy budynek Samorząd wkrótce zainwestuje też po raz kolejny w zaplecze techniczne. – Rozstrzygnęlismy przetarg na modernizację stacji obsługi pojazdów w zajezdni MZK przy ul. Lutomierskiej – mówi Aneta Klimek, rzecznik prasowy prezydenta Pabianic. W postępowaniu złożona została tylko jedna oferta. Przedstawiło ją przedsiębiorstwo Tatami Poland Mieczysław Pajszczyk z Konstantynowa Łódzkiego.
Prace będą kosztować nieco ponad 3 mln zł. Zamówienie obejmuje projekt i budowę nowego budynku technicznego o powierzchni ok. 465 metrów kwadratowych oraz przebudowę infrastruktury towarzyszącej. – W nowym obiekcie znajdą się wulkanizatornia, magazyn części i odzieży, pomieszczenia na oleje, kotłownia gazowa, pomieszczenia biurowe działu technicznego oraz część szatniowo-socjalna dla mechaników – wymienia przedstawicielka samorządu. Dodaje, że budynek zastąpi starą kotłownię oraz magazyny w kontenerach.
Duży projekt unijny obejmujący różne aspekty komunikacyjneNa realizację robót konstantynowska spółka będzie miała 14 miesięcy od dnia podpisania umowy. Zamówienie jest kolejnym, które stanowi część dużego projektu unijnego „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach” realizowanego dzięki środkom z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego. W jego ramach niedawno ogłoszono
kolejny przetarg – na budowę infrastruktury rowerowej.
Zajezdnia autobusowa w Pabianicach powstała w roku 1982 i przez lata funkcjonowała w strukturach ówczesnego MPK-Łódź. W 1992 r. zakład został wyodrębiony z przedsiębiorstwa i stał się oddzielnym podmiotem komunalnym. Na samym początku swojej działalności spółka eksploatowała wyłącznie przejęte od MPK ikarusy modelu 260.04.