Od 11 maja w niektórych częściach Paryża, przy pomocy oznaczeń i słupków, funkcjonują tymczasowe ścieżki rowerowe. Mer stolicy Francji Anne Hidalgo z dumą promuje na Twitterze efekt wprowadzonych zmian na przykładzie bulwaru Saint-Michel.
Jedną z dwóch głównych ulic Dzielnicy Łacińskiej, obok bulwaru Saint-Germain, przemieszcza się grupa cyklistów, co potwierdzają zamieszczone zdjęcia w mediach społecznościowych.
"Zgodnie z planem przewidzianym w ramach otwierania gospodarki stworzymy stopniowo 50 km dodatkowych tras dla rowerów. Mamy przykład bulwaru Saint-Michel" – podkreśliła Anne Hidalgo na Twitterze, dołączając cztery wymowne ilustracje.
Stolica Francji zakłada w dłuższej perspektywie powstanie aż
650 km dróg rowerowych połączonych w dziewięć tras. Pomysłodawcą projektu jest stowarzyszenie rowerowe (collectif Velo) z departamentu Ile-de-France. Pozwoli to paryżanom i mieszkańcom całego regionu na bezpieczne poruszanie się na dwóch kółkach przy jednoczesnym zmniejszaniu smogu. Całkowity koszt projektu RER Velo ma wynieść do 500 mln euro.
Ukończenie tej inwestycji to jednak odległy cel. Jego osiągnięcie jest przewidywane dopiero na 2030 rok. Stopniowe wdrażanie zmian zbiega się ze znoszeniem zakazów dotyczących poruszania się. Od 11 maja w niektórych częściach Paryża funkcjonują już tymczasowe ścieżki rowerowe, które są dostępne także dla hulajnóg.