Partnerzy serwisu:
Mobilność

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
03-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Paryż już bez hulajnóg elektrycznych
fot. Łukasz Malinowski
Paryż został pierwszą europejską stolicą, która wprowadziła całkowity zakaz użytkowania współdzielonych hulajnóg elektrycznych. Z końcem sierpnia z ulic miasta zniknęły ostatnie urządzenia. To efekt referendum, w którym przy niewielkiej frekwencji mieszańcy opowiedzieli się za zakazem.

W kwietniu tego roku zdecydowana większość mieszkańców Paryża, aż 89 proc., opowiedziała się w lokalnym referendum przeciwko elektrycznym hulajnogom oferowanym przez zewnętrzne firmy. W poszczególnych dzielnicach o 85,77% do 91,77% głosujących opowiedziało się przeciwko, choć jednocześnie frekwencja była niska – w głosowaniu wzięło udział 7,46% spośród 1,3 mln uprawnionych mieszkańców. Wielu komentatorów zwraca przy tym uwagę na to, że największymi przeciwnikami hulajnóg były osoby starsze, które chętnie wzięły udział w głosowaniu – młodzi, którzy byli ich użytkownikami w referendum udziału nie wzięli.

Choć wyniki głosowania nie były formalnie wiążące, władze miasta zapowiedziały respektowanie wyników. – Dziękuję ponad 100 tys. paryżan, którzy wyrazili swoje zdanie. To wielkie zwycięstwo lokalnej demokracji. Po raz kolejny Paryż jest w stanie wprowadzić innowacje. Paryżanie w zdecydowanej większości opowiedzieli się przeciwko e- hulajnogom, położymy temu kres do 1 września – mówiła wówczas Anne Hidalgo, burmistrz Paryża.

Pierwsze e-hulajnogi pojawiły się w Paryżu w 2018 r. Wraz ze wzrostem ich popularności palącym problemem stały się wypadki powodowane przez użytkowników e-hulajnóg. Już w czerwcu 2019 r. doszło do pierwszej śmiertelnej kolizji. W zeszłym roku zginęły trzy osoby a 459 paryżan zostało rannych.

Do referendum w Paryżu znajdowało się ok. 15 tys. e-hulajnóg, dostarczanych przez szereg operatorów – w tym Lime, Dott i Tier. Większość z tych urządzeń teraz trafi do państw ościennych. Proces ich wycofywania rozpoczął się już jakiś czas temu – do końca sierpnia nie czakał Dott a w przypadku Tier i Lime w mieście pod koniec sierpnia funkcjonowało już tylko kilkaset urządzeń.

Spośród ok. 5 tys. hulajnóg firmy Tier 1/3 pozostanie w regionie Paryża, a pozostałe trafią do Niemiec. Dott przetransportował swoje głównie do Belgii i Tel Avivu, zaś te od Lime mają trafić do francuskiego Lille, Londynu, Kopenhagi oraz kilku niemieckich miast – podaje serwis EuroNews.

Warto zwrócić uwagę, że Paryż nie wprowadził zakazu używania prywatnych hulajnów elektrycznych – ich właściciele mogą się nimi nadal poruszać po mieście, oczywiście przestrzegając obowiązujących przepisów. Jednym z nich jest całkowity zakaz poruszana się po chodnikach oraz liczne ograniczenia prędkości.

Firmy takie jak Volt próbują też innego rozwiązania – wypożyczania hulajnóg na dłuższe okresy, co z jednej strony pozwoli uniknąć przepisów dotyczących wolnodostępnych hulajnóg, a z drugiej ma zachęcić użytkowników, którzy nie chcą kupować własnego urządznia.

Miasto i niektóre firmy shareingowe stawiają także na powiększenie floty rowerów – tych pojazdów zakaz nie obejmuje i to na wzrost ich popularności, zwłaszcza w czasie zbliżających się Igrzysk Olimpijskich, wszyscy liczą.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lime świętuje pięciolecie działalności w Polsce

Mobilność

Lime świętuje pięciolecie działalności w Polsce

inf. pras. Lime 13 listopada 2023

Bydgoszcz. Umowa na Wielką Pętlę Fordonu podpisana

Mobilność

Bydgoszcz. Umowa na Wielką Pętlę Fordonu podpisana

inf. pras. UM Bydgoszcz 04 listopada 2023

Berlin. Rower elementem wojny kulturowej. Rośnie samochodowe lobby

Mobilność

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Lime świętuje pięciolecie działalności w Polsce

Mobilność

Lime świętuje pięciolecie działalności w Polsce

inf. pras. Lime 13 listopada 2023

Bydgoszcz. Umowa na Wielką Pętlę Fordonu podpisana

Mobilność

Bydgoszcz. Umowa na Wielką Pętlę Fordonu podpisana

inf. pras. UM Bydgoszcz 04 listopada 2023

Berlin. Rower elementem wojny kulturowej. Rośnie samochodowe lobby

Mobilność

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5