Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie rozstrzygnął przetarg na przebudowę skrzyżowania Batorego i al. Niepodległości. Dzięki temu pojawią się pasy i przejazdy rowerowe na wszystkich wlotach, a piesi zyskają naziemne dojście do przystanku nad stacją metra.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa sygnalizacji na skrzyżowaniu al. Niepodległości i Batorego oraz al. Niepodległości i Rakowieckiej wraz ze zmianą organizacji ruchu. Na realizację prac przeznaczono 120 dni.
Największe zmiany nastąpią na skrzyżowaniu z Batorego. Inwestycja zakłada wydzielenie lewoskrętu od strony centrum kosztem możliwości jechania tym wewnętrznym pasem na wprost. Po północnej stronie skrzyżowania pojawią się pasy oraz przejazd rowerowy. Istniejąca infrastruktura rowerowa w rejonie skrzyżowania zostanie odnowiona (w tym
herby Warszawy i Berlina).
Za skrzyżowaniem – dzięki likwidacji jednego pasa do jazdy na wprost – pojawi się dodatkowa przestrzeń, która umożliwi poprawę warunków ruchu pieszego. Od istniejących pasów po południowej stronie skrzyżowania zostanie wytyczony chodnik w pasie dzielącym, po zachodniej stronie torowiska tramwajowego, prowadzący do przystanków tramwajowych nad stacją metra Pole Mokotowskie. W rejonie stacji metra powstanie przejście przez torowisko, dzięki któremu pasażerowie dostaną się na przystanek w stronę centrum. Miejsce zatrzymania tramwajów do centrum zostanie nieco cofnięte.
Pas do lewoskrętu zostanie też wydzielony na skrzyżowaniu z Rakowiecką. Kierowcy jadący na wprost – w kierunku Mokotowa – będą mieli do dyspozycji dwa pasy.
W postępowaniu w maju wpłynęło pięć ofert na kwoty od 5,4 mln zł brutto do blisko 7 mln zł brutto. Ostatecznie dzisiaj (24 czerwca) zamawiający wybrał ofertę firmy Planeta, która zaoferowała wykonanie prac za 5,443 mln zł brutto i udzielenie 96-miesięcznej gwarancji.
Niezależnie od prac ZDM-u, Zarząd Transportu Miejskiego zleca analizy
możliwości budowy wind na północnej antresoli stacji metra.
Skrzyżowanie al. Niepodlełości i Batorego z dojściem do przystanku tramwajowego, mat. ZDM Warszawa
Rejon przystanków tramwajowych nad stacją metra, mat. ZDM Warszawa