We wrześniu 2018 r. pociągi wróciły na przebudowaną linię grodziską. Na części peronów ustawiono nowe przeszklone wiaty. Niestety, nie wszystkie elementy przetrwały próby czasu. Część szyb jest pęknięta, a rodzaj uszkodzeń nie wskazuje na wandalizm.
Na przystanku Warszawa Włochy na peronie linii grodziskiej w kierunku centrum – w ramach modernizacji linii grodziskiej – stanęło zadaszenie z przeszkloną ścianą i dachem. Niestety, część elementów szklanych szyb jest stłuczona. Nie widać punktowych uszkodzeń, mogących wskazywać na efekt wandalizmu – szyby są równomiernie uszkodzone na całej wysokości.
Jak informują PKP PLK, szyby w dalszym ciągu są na gwarancji. – PLK SA zgłosiła wykonawcy ich uszkodzenie i konieczność wymiany. Przyczyny pęknięć szyb są obecnie analizowane. W przypadku stwierdzenia, że szyby pękły w wyniku naprężeń, PLK SA zwróci się do wykonawcy o zmianę mocowań, tak, aby sytuacja się nie powtórzyła – informuje Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK. Jak zapewnia, służby PLK przeprowadzają kontrole stacji i przystanków „dwa razy w tygodniu”.
Umowę na przebudowę linę 447
podpisano w kwietniu 2017 r. Wykonawcą było konsorcjum firm Usług Technologicznych Intercor oraz Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty Łódź". Najtrudniejsze prace zaczęły się we wrześniu 2017 r. i wiązały się z roczną przerwą w kursowaniu pociągów na 22-kilometrowym odcinek Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki. Całość prac
zakończyła się z opóźnieniem w 2020 r. Ich efektem była m.in. poprawa standardu infrastruktury pasażerskiej, nowy przystanek w Parzniewie oraz podniesienie prędkości z 80 do 120 km/h.