Tramwaje Szczecińskie mają już pięć dwukierunkowych Moderusów Beta. Do przewoźnika właśnie trafił bowiem jeden z dwóch nowych tramwajów zamówionych kilka miesięcy temu. Zanim pojazd trafi do służby, będzie musiał przejść jeszcze montaż końcowy.
Dziś, 9 października, do Szczecina dotarł kolejny dwukierunkowy tramwaj Moderus Beta. Tramwaje Szczecińskie
zakupiły w tym roku dwa takie pojazdy, które dołączą do 4 już eksploatowanych wagonów. Łącznie przewoźnik będzie miał więc 6 dwukierunkowych Bet.
Tramwaje są budowane w zakładach Modertransu, lecz ich montaż końcowy ma odbywać się w siedzibie Tramwajów Szczecińskich, co jest specyficznym rozwiązaniem stosowanym przez tego przewoźnika. Więcej o zakresie prac, za który odpowiadają zarówno Modertrans jak i TS,
pisaliśmy tutaj. Właśnie dostarczony pojazd otrzymał numer boczny 625.
Dwukierunkowe Moderusy są aktualnie jedynymi tramwajami dwukierunkowymi, jakie znajdują się na stanie Tramwajów Szczecińskich a ich możliwość jazdy w obu kierunkach długo nie była wykorzystywana. Zmieniło
się to w tym roku, bowiem wagony najpierw wykorzystano w okolicach Bramy Portowej a obecnie
kursują na wahadłowej linii nr 5, kursującej pomiędzy dawną pętlą Krzekowo a przystankiem Wawrzyniaka. Poza dwukierunkowymi Betami szczeciński przewoźnik ma także 4 tramwaje tego typu w wersji jednokierunkowej.
Moderusy Beta, zarówno jedno jak i dwukierunkowe w łącznej liczbie 10 sztuk, są jedynymi nowymi tramwajami, jakie przewoźnik zakupił przez ostatnie 10 lat, a trzon jego floty wciąż stanowią używane Tatry, ściągnięte kilka lat temu z Berlina.
Zupełnie inną historią są natomiast codzienne realia funkcjonowania komunikacji miejskiej w stolicy Pomorza Zachodniego. Braki kadrowe
przekładają się na odwoływane kursy, a ostatnio
również na ich cięcie. Więcej o tym
można przeczytać tutaj.