We Włoszech jeździ już 500 Solarisów. Jubileuszowym pojazdem jest w pełni niskopodłogowe Urbino 12 dla przewoźnika SUN Novara z północy kraju. Jest to jednocześnie pierwszy Solaris w nowej odsłonie na tym rynku.
Pierwsze pojazdy polskiego producenta zadebiutowały na Półwyspie Apenińskim w 2003 roku. Były to trolejbusy Trollino 18 dla Rzymu oraz przegubowe Urbino dla Salerno. W kolejnych latach „jamniki” pojawiły się m.in. w Anconie, Bari, Bielli, Bolonii, Cagliari, Chieti, Como, Genui, Mediolanie, Modenie, Neapolu, Parmie, Pizie i San Remo. Rekordowy pod względem dostarczonych autobusów był rok 2014, w którym do włoskich klientów przyjechały 102 sztuki. W tym roku klientowi z Novary dostarczono 500. Solarisa. Jest to zarazem pierwszy we Włoszech Urbino w nowej odsłonie zaprezentowanej podczas zeszłorocznych targów IAA w Hanowerze.
– Bardzo nas cieszy zaufanie naszych włoskich odbiorców. Tego rodzaju okrągłe liczby są jednocześnie najlepszą motywacją do dalszych działań. To wspólny sukces całego zespołu Solaris Italia oraz wspierających ich na co dzień współpracowników pracujących w Polsce – powiedział Eberhard Wolters, członek zarządu Solaris Bus & Coach S.A. ds. sprzedaży, marketingu i after sales.
500. Solaris to w pełni niskopodłogowe nowe Urbino o długości dwunastu metrów. Napędza go silnik DAF / PACCAR MX-11 o mocy 240 kW połączony z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP. W autobusie jest 30 miejsc siedzących, z czego 14 dostępnych z niskiej podłogi. Całość oświetlenia zewnętrznego oraz wewnętrznego wykonana jest w ekologicznej i ekonomicznej technologii LED. Za niedzieloną przednią szybą zamontowane zostało specjalne urządzenia pozwalające wywoływać pierwszeństwo dla autobusu przy podjeżdżaniu do sygnalizacji świetlnej. Miejsce pracy kierowcy oraz przestrzeń pasażerska chłodzona jest klimatyzacją Konvekta UL II 500.
Włoski przewoźnik już zamówił dwa kolejne nowe Solarisy Urbino 12.
fot. Solaris