Piekary Śląskie planują budowę nowego centrum przesiadkowego, które zostanie zlokalizowane w dzielnicy Szarlej, w rejonie nowego kompleksu sportowo-rekreacyjnego. Węzeł ma obsługiwać ruch autobusowy w najważniejszych kierunkach codziennych podróży mieszkańców tej części GZM, a więc do Bytomia, Katowic czy Tarnowskich Gór.
Piekary Śląskie planują budowę nowego centrum przesiadkowego, które ma powstać w dzielnicy Szarlej, w pobliżu projektowanego basenu i centrum sportowo-rekreacyjnego. Samorząd chce dofinansować budowę centrum ze środków europejskich w ramach ZIT dla województwa śląskiego.
– Centrum przesiadkowe ma spełniać podstawowe i typowe funkcje dla tego typu obiektów. Przewiduje się w szczególności miejsca parkingowe, perony autobusowe, stojaki / boksy na rowery, mała architektura, oświetlenie terenu, połączenie z istniejącymi ścieżkami rowerowymi na terenie miasta oraz połączenie z nowo planowaną drogą rowerową łączącą Piekary Śląskie z Bytomiem. W ramach centrum przesiadkowego będzie można się przesiąść na rower i komunikację miejską – opisuje planowane centrum Wojciech Maćkowski, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Piekary Śląskie.
Maćkowski dodaje też, że realizacja inwestycji została zaplanowana na lata 2025-2028.
Rzecznik prasowy samorządu pytany o założenia obsługi centrum przez transport autobusowy odpowiada w ten sposób – W planach centrum ma obsługiwać potok pasażerów z wszystkich głównych kierunków tj. Katowice, Bytom, Siemianowice Śląskie, Tarnowskie Góry. Co do zasady planujemy wykorzystać istniejące połączenia autobusowe z dodatkowym połączeniem ich z centrum przesiadkowym.
O obecną ocenę oferty transportu publicznego (składającego się tylko z komunikacji autobusowej) zapytaliśmy również organizatora połączeń na terenie Piekar, a więc Zarząd Transportu Metropolitalnego.
– Obecną ofertę komunikacji autobusowej w Piekarach Śląskich oceniamy pozytywnie – zarówno jeśli chodzi o połączenia wewnątrzgminne, jak i międzygminne. Trafność tej oceny potwierdza brak wniosków pasażerów i lokalnego magistratu o wprowadzanie zmian w tej części sieci połączeń – mówi nam Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy ZTM.
Wawrzaszek pytany o to, w których kierunkach powinna być rozwijana oferta autobusowa dla Piekar Śląskich i w jakich relacjach podróżuje najwięcej pasażerów wymienia kilka linii autobusowych, cieszących się największym zainteresowaniem – Do najpopularniejszych piekarskich linii należy zaliczyć m.in. M16 (Gliwice Centrum Przesiadkowe - Osiedle Wieczorka Dworzec w Piekarach Śląskich), M28 (Osiedle Wieczorka Dworzec w Piekarach Śląskich - Katowice Plac Wolności), 5 (Zaborze Pętla w Zabrzu - Bytom Plac Sikorskiego) oraz 114 (Osiedle Wieczorka Dworzec w Piekarach Śląskich - Bytom Dworzec) – wylicza rzecznik prasowy ZTM.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.