Wojewoda mazowiecki wydał dwie pierwsze decyzje dotyczące budowy II linii metra na Bródno. Pierwsza z nich dotyczy stacji C20 Kondratowicza, a druga komory demontażowej dla tarcz TBM za stacją C18 Trocka. Miasto zapowiada rozstrzygnięcie przetargu na jego budowę do końca czerwca.
Stacja C20 Kondratowicza powstanie w ramach odcinka wschodniego-północnego od stacji C18 Trocka do stacji C21 Bródno, na który, się znajdą trzy stacje i trzy odcinki tunelowe. To ostatni odcinek po tej stronie II linii metra. Stację C20 przewidziano pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z ul. Malborską, po zachodniej stronie ul. Św. Wincentego. Wyjścia będą prowadzić też na przystanki
planowanej linii tramwajowej na Zieloną Białołękę w ciągu Św. Wincentego.
Dzisiaj (20 czerwca) wojewoda poinformował o swojej decyzji. Jedna decyzja obejmuje stację C20 wraz łącznikiem tunelowym. – To mój obowiązek jako wojewody taką decyzję podpisać – mówi Zdzisław Sipiera, wojewoda mazowiecki. Jak dodaje, ostatnio przy innych inwestycjach – np. drogowych na Mazowszu – pojawiają się nieprawdziwe informacje o tym, że wojewoda jest czepliwy. – Chciałem ten mit obalić. To 1600 stron, które trzeba podpisać. Z m.st. Warszawą w tej sprawie akurat współpraca jest dobra. Tak to powinno wyglądać – mówi wojewoda Sipiera. Wojewoda podpisał też pozwolenie na budowę dla komory demontażowej dla tarcz TBM za stacją C18 Trocka.
– W sumie musimy uzyskać siedem takich dokumentów. Trzy dla stacji, trzy dla wentylatorni szlakowych i jeden dla komory demontażowej – mówi Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. Jak informuje wojewoda, pozostałe wnioski są procedowane i decyzje będą wydawane bez zbędnej zwłoki.
Oprócz Kondratowicza powstaną dwie stacje. Przystanek C19 Zacisze powstać ma pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania ul. Litawora z ul. Rolanda. Ostatnia stacja, C21 Bródno powstać ma pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie ul. Rembielińskiej. Również tutaj będą znajdować się wyjścia na przystanki tramwajowe. Za stacją tą zaplanowana jest
bardzo duża komora techniczna z 11 torami do zawracania i postoju pociągów. Przystanek ten jest ostatnim planowanym na II linii na jej wschodnio-północnym krańcu.
Na początku lutego 2018 r. ruszył przetarg na budowę tego odcinka. Termin składania ofert minął w połowie kwietnia. Wystartowało jedynie konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, czyli dotychczasowi wykonawcy innych odcinków II linii metra. Ich oferta mieści się w kosztorysie zamawiającego. Władze miasta niedawno zapowiadały, że przetarg
ma szansę zostać rozstrzygnięty do końca czerwca.