Praga zainaugurowała budowę nowej pętli tramwajowej Depo Hostivař przy stacji końcowej linii metra A. Prace, w wyniku których powstanie węzeł przesiadkowy, potrwają pół roku. W tym roku ruszy budowa jeszcze dwóch nowych linii tramwajowych.
Nowa pętla tramwajowa powstanie w miejscu istniejącej pętli autobusowej. W sumie wybudowane zostanie 1251 m toru pojedynczego, z czego jedna trzecia w formie zielonego torowiska. Pętla będzie składać się z trzech torów, które pomieszczą łącznie do pięciu tramwajów serii 15T. Powstaną cztery przystanki: jeden tramwajowy dla wysiadających, dwa tramwajowe dla wsiadających oraz jeden autobusowy wewnątrz pętli tramwajowej. Znajdą się też miejsca do postoju autobusów.
Nowe torowisko połączy się z istniejącą linią tramwajową na skrzyżowaniu ul. Černokosteleckiej i Sazečskiej. Wyjazd tramwajów będzie możliwy w dwie strony – z myślą o obsłudze ewentualnego przedłużenia linii tramwajowej w kierunku osiedla Štěrbohol.
Wykonawcą jest firma Eurovia, a wartość prac to blisko 200 mln koron (ok. 37 mln zł). Pętla będzie gotowa do końca sierpnia. – Zbudujemy też nowy parking przesiadkowy na 649 pojazdów. Wspólnie z zarządcą infrastruktury kolejowej, spółką Správa železnic, Planujemy też budowę przystanku kolejowego dla linii S49 Roztoky – Hostivař. Do końca 2024 r. ruszy też linia S61 z Běchovic do Vršovic – mówi Adam Scheinherr, wiceburmistrz i członek zarządu DPP.
W 2020 r. zbudowano
250-metrowy łącznik do stacji metra Pankrác. W 2021 r. otwarta została pętla Zahradní Město, ruszyła też budowa 1,7-km linii
Sídliště Barrandov – Holyně. Odtworzono też tory na ul. Opletalověj przy głównym dworcu kolejowym. W tym roku ma ruszyć zaś budowa dwóch nowych tras: 1,7-km linii
Modřany – Libuš i 2,3-km linii
Divoká Šárka – Dědinská.