Jak poinformowało MPK-Łódź, na tory wyjechał pierwszy Tramicus z 2008 r. po niewielkiej modernizacji. Pojazd wyróżnia się nową malaturą zewnętrzną – tramwaj otrzymał schemat malowania znany z młodszych generacji eksploatowanych w Łodzi tramwajów Pesy.
Modernizację wagonu o numerze 2858 zaprojektowano i wykonano w Zakładzie Techniki MPK Łódź. W części mechanicznej i elektrycznej większych zmian nie było: wózki oraz wyposażenie elektryczne poddano tylko przeglądom i naprawom głównym. Wymieniono jedynie układ mechaniczny hamulców tarczowych na pochodzący od innego (polskiego) producenta.
Zastąpiono też dotychczasowe oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne nowym, z ledowymi źródłami światła. Zmian we wnętrzu jest więcej. Zmodernizowano system informacji pasażerskiej i monitoringu, wymieniono poręcze – nowe uchwyty są wyposażone w lampki poprawiające ich widoczność. Wymieniono też wykładzinę i siedzenia pasażerskie.
Na razie nie wiadomo, czy docelowo wszystkie egzemplarze łódzkich Tramicusów (10 sztuk) zostaną poddane przebudowie. – Będziemy obserwowali efekty prototypowej modernizacji –
zapowiada Piotr Wasiak, rzecznik MPK.