Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pierwsze chińskie tramwaje dla UE pojawią się w Porto

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
19-10-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pierwsze chińskie tramwaje dla UE pojawią się w Porto
mat. Metro Porto
Porto w Portugali pochwaliło się gotowym projektem zamówionych przez siebie nowych tramwajów, tudzież lekkich pojazdów szynowych. W styczniu 2020 roku przetarg wygrała chińska firma CRRC. Będą to pierwsze chińskie tramwaje w Unii Europejskiej.

Nowe pojazdy szynowe zapoczątkują trzecią generację pojazdów dla Metro do Porto. Oznaczone literami ET oraz TT utrzymywały wyraźnie żółtą kolorystykę. W CT, co ma być skrótem od CRRC Tram), dominować będzie szary kolor przetkany liniami mającymi przywodzić na myśl dużą dynamikę i nowoczesność. Końcowy efekt, jak zaznacza operator, jest wynikiem jedenastu miesięcy intensywnych spotkań planistów, specjalistów w zakresie taboru, projektowania i eksploatacji z producentem. W ten sposób powstał projekt wyglądu zewnętrznego i przestrzeni wewnątrz 18 nowych tramwajów dla Porto.

– Efektem wspólnego wysiłku jest pojazd całkowicie przyjazny dla użytkownika, „uśmiechnięty”, z dużymi przeszkleniami i całkowitą dostępnością. Chcieliśmy zachować rozpoznawalność naszej marki i jednocześnie zrobić krok naprzód, dodać impuls dla rozwoju wyglądu tramwajów, co ma odzwierciedlać kolejną fazę ekspansji Metro do Porto – wyjaśnia Joana Barros, architekt, która koordynowała zespół projektowy CT.

Niewątpliwie żółte tramwaje wpisały się w codzienne życie Porto. Tym razem planiści mocno zredukowali ten kolor na rzecz szarości. – Taka zmiana nadaje więcej dynamiki, miękkości i nowoczesności, podczas gdy zaokrąglone linie wizualizują szybkość i ruch. Pracowaliśmy także nad przednim oświetleniem i prawie otrzymaliśmy uśmiech. Było to możliwe do pogodzenia z wymogami technicznymi i prawnymi – zdradza szczegóły Barros.



Pojazdy trzeciej generacji wyróżniają się aerodynamicznymi kształtami i dostępnością. Długość będzie standardowa i wyniesie 35 metrów. Wejście do tramwaju zapewni siedem podwójnych drzwi. Dla porównania pierwsze tramwaje Eurotram Bombardiera z 2001 roku mają sześć drzwi, zaś te z 2010 roku – po cztery z obydwu stron pojazdu.

Umowę na 18 lekkich pojazdów szynowych od chińskiego producenta CRRC w Tangshan podpisano w styczniu 2020 r. Wartość kontraktu to 49,6 mln euro. Środki w całości pochodzą z Funduszu Ochrony Środowiska Ministerstwa Środowiska i Działań na rzecz Klimatu. Cena obejmuje także 5-letnie utrzymanie pojazdów. Gotowe tramwaje mają być dostarczane w drugiej połowie 2022 roku. Mają dotrzeć jeszcze przed zakończeniem rozbudowy sieci tego lekkiego „metra” w Porto. Rozbudowywana jest różowa linia między dworcem kolejowym S. Bento a Casa da Música oraz żółta linia między Santo Ovídio i Vila d'Este. Flota Metro do Porto będzie liczyła teraz 120 jednostek – 72 ET, 30 TT i 18 CT.

Firma CRRC nie od razu wygrała przetarg na dostawy pojazdów do Porto. Postępowanie było długie i żmudne. Po protestach konkurencji firmę wykluczono. Ostatecznie jednak uznano ofertę chińskiego producenta za ważną, co zepchnęło czeską Škodę Transportation na drugie miejsce. Na trzecim miejscu uplasował się niemiecki Siemens.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Rumunia: Braiła z jedną ofertą na tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła z jedną ofertą na tramwaje

Witold Urbanowicz 22 sierpnia 2023

Porto: Pierwszy chiński pojazd dla Metro do Porto zaprezentowany

Przestrzeń

Do Porto dotarł pierwszy nowy tramwaj chińskiej produkcji

Komunikacja

Do Porto dotarł pierwszy nowy tramwaj chińskiej produkcji

Przemysław Farsewicz 08 stycznia 2023

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Rumunia: Braiła z jedną ofertą na tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła z jedną ofertą na tramwaje

Witold Urbanowicz 22 sierpnia 2023

Porto: Pierwszy chiński pojazd dla Metro do Porto zaprezentowany

Przestrzeń

Do Porto dotarł pierwszy nowy tramwaj chińskiej produkcji

Komunikacja

Do Porto dotarł pierwszy nowy tramwaj chińskiej produkcji

Przemysław Farsewicz 08 stycznia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5