Jak informują Tramwaje Warszawskie, w drodze do Warszawy jest pierwszy tramwaj Hyundai w wersji 24-metrowej. Jednocześnie spółka odebrała i formalnie przejęła od producenta dwa pierwsze długie tramwaje w wersji dwukierunkowej.
W Warszawie jest obecnie 13 wagonów firmy Hyundai Rotem. W ruchu są cztery w wersji dwukierunkowej – do tej pory wykorzystywane były na liniach 17 i 2. Wykorzystywane są też do szkolenia motorniczych.
Co ważne, w pełni zakończyły się odbiory dwóch pierwszych długich pojazdów. Spółka uznała, że pojazdy spełniają oczekiwania i wymagania. – Naszą własnością są dwa pierwsze tramwaje, co otwiera teraz drogę do automatycznego odbioru kolejnych pojazdów tego typu – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. W ciągu kilku najbliższych tygodni ma zwiększyć się liczba pojazdów w ruchu.
W odbiorach jest wciąż tramwaj długi w wersji jednokierunkowej. Pojazd uzyskał już
homologację. Tramwaje Warszawskie informują też, że w drodze do Polski jest pierwszy pojazd wersji 24-metrowej. Tramwaj, tak jak poprzednie, zostanie dostarczony do Europy drogą morską i dotrze tu w ciągu kilkunastu dni.
Podpisana w czerwcu 2019 r.
umowa zakłada dostawy 123 nowych tramwajów z możliwością zwiększenia zamówienia do 213 pojazdów. Zamówienie podstawowe obejmuje 85 tramwajów dwukierunkowych i 18 tramwajów jednokierunkowych o długości ok. 33 m, a także 20 krótszych, jednokierunkowych pojazdów o długości do 24 m. Dwa pierwsze pojazdy
dopłynęły do Gdyni w czerwcu 2021 r. Pierwszy pojazd długi w wersji dwukierunkowej
zadebiutował w ruchu liniowym 14 grudnia, co otworzyło drogę do rozpoczęcia tzw. testu niezawodności (przejechania określonej liczby km bez awarii)