Zaledwie kilka tygodni po światowej premierze autobusu Mercedes-Benz eCitaro G, rozpoczęły się jego normalne jazdy z pasażerami po ulicach Zurychu.
To pierwszy przypadek, gdy elektryczny przegubowy Citaro wozi pasażerów w ramach regularnej linii komunikacji miejskiej. Jego premiera miała bowiem miejsce we wrześniu 2020 roku.
Trzy autobusy kursują pomiędzy ETH Zentrum (uczelnia wyższa) a innymi obiektami akademickimi w mieście. Autobusy o długości 18,13 metra zastąpiły w obsłudze pojazdy z silnikiem diesla. Można je ładować w zajezdni, ale także z masztów postawionych na pętlach. Jak zapewniają Szwajcarzy, energia do ich napędzania jest absolutnie czysta. Pochodzi bowiem z krajowych elektrowni wodnych.
Autobus ma pojemność baterii 243 kWh. Może zabrać na pokład 131 pasażerów, ma 38 miejsc siedzących, wyposażono go w cztery pary drzwi. Na pokładzie jest Wi-Fi, można naładować telefon za pośrednictwem portów USB. Właścicielem pojazdów jest przewoźnik Eurobus, największy autobusowy operator prywatny w kraju.
Krótszy brat przegubowego eCitaro sprzedaje się nieźle. Ostatnio 60 eCitaro kupili Francuzi. Więcej na ten temat
piszemy tutaj.