Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Pierwsze elektryki w Bydgoszczy dostarczy Solaris

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Pierwsze elektryki w Bydgoszczy dostarczy Solaris
fot. Solaris Bus & CoachUrbino 18 electric
11 autobusów elektrycznych dla Bydgoszczy chciały dostarczyć dwie firmy - Solaris oraz Daimler Buses. Tylko jedna z ofert mieściła się w budżecie MZK Bydgoszcz, dla którego będą to pierwsze autobusy elektryczne w taborze spółki. Wiemy już, która firma została wybrana.

Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy pod koniec minionego roku otworzyły przetarg na dostawę swoich pierwszych autobusów elektrycznych – 7 klasy MEGA oraz 4 klasy MAXI. Poza pojazdami MZK wymaga również dostawy ładowarek – zajezdniowych oraz mobilnych.

Solaris wycenił realizację zamówienia na 69,149 mln złotych brutto, natomiast Daimler na 86,273 mln złotych brutto. Budżet MZK wynosił z kolei 72,142 mln złotych brutto. MZK w Bydgoszczy chciałby sfinansować zamówienie ze środków europejskich z programu Zielony Transport Publiczny.

Ostatecznie ogłoszono zwycięstwo firmy Solaris, która w postępowaniu otrzymała aż 94 punkty. Daimler otrzymał zaledwie 76,31 punktów – głównie ze względu na przekroczenie zakładanego przez MZK budżetu, co kosztowało firmę utratę prawie 15 punktów względem oceny, którą otrzymał Solaris.

Specyfikacja techniczna

Autobusy przegubowe mają mieć długość w przedziale 17,9-18,2 metra i mają zabierać na pokład 120 pasażerów z czego minimum 40 na miejscach siedzących. Autobusy mają być w pełni niskopodłogowe z wyjątkiem stopnia umożliwiającego zajęcia miejsca w ostatnim rzędzie siedzeń. Wejścia do autobusu mają być bezstopniowe i mają być umiejscowione na wysokości 34 centymetrów licząc od ziemi. Układ drzwi to 2-2-2-2 a drzwi będą otwierana do wnętrza pojazdu.

Układ napędowy zapewni silnik lub zespół silników o minimalnej mocy netto 240 kW, natomiast MZK preferują jeden centralny silnik. Bateria trakcyjna ma mieć pojemność co najmniej 480 kWh i ma zapewniać zasięg co najmniej 250 km na jednym ładowaniu, choć MZK dodatkowo punktuje zwiększenie tego parametru do 300 km. Baterie mają mieć zdolność ładowania plug-in o mocy 120 kW.

Krótsze autobusy mają mieć długość w przedziale 11,9-12,2 metra i mają zabierać co najmniej 75 pasażerów, z czego 24 na miejscach siedzących. Autobusy mają być w pełni niskopodłogowe z wyjątkiem stopnia umożliwiającego zajęcia miejsca w ostatnim rzędzie siedzeń. Wejścia do autobusu mają być bezstopniowe i mają być umiejscowione na wysokości 34 centymetrów licząc od ziemi. Układ drzwi to 2-2-2 a drzwi będą otwierana do wnętrza pojazdu.

W ramach inwestycji MZK wymagają również stworzenia infrastruktury do ładowania autobusów w postaci 14 “punktów ładowania”, 12 stacjonarnych oraz dwóch mobilnych.
Ponadto wykonawca wybuduje dwie wiaty parkingowe oraz instalację fotowoltaiczną o mocy do 1 MWp wraz z magazynem energii o pojemności do 4 MWh.

Punkty ładowania to pięć dwustanowiskowych ładowarek, które staną na zajezdni MZK przy Inowrocławskiej a ich moc ma wynosić 160 kW. Ładowanie każdego z autobusów z mocą nie mniejszą niż 80 kW. Do tego MZK chcą pozyskać jedną szybszą ładowarkę dwustanowiskową o mocy co najmniej 240 kW. MZK chcą także dostawy dwóch mobilnych ładowarek o mocy ładowania nie mniejszej niż zakres od 60 do 80 kW.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Piotrków Trybunalski kupi od Solarisa kolejnych 11 elektrobusów

Komunikacja

Piotrków Trybunalski kupi od Solarisa kolejnych 11 elektrobusów

Przemysław Farsewicz 16 kwietnia 2025

Solaris dostarczy kolejne 15-metrowe autobusy elektryczne

Komunikacja

Solaris dostarczy kolejne 15-metrowe autobusy elektryczne

Solaris Bus & Coach 11 kwietnia 2025

Piotrków Trybunalski kupi następnych 11 elektrobusów

Komunikacja

Piotrków Trybunalski kupi następnych 11 elektrobusów

Przemysław Farsewicz 09 kwietnia 2025

Zobacz również:

Bydgoszcz zapowiada nowy przetarg na tramwaje

Komunikacja

Bydgoszcz zapowiada nowy przetarg na tramwaje

Jakub Rösler 18 kwietnia 2025

Bydgoszcz. 40 nowych Swingów z Pesy już wozi pasażerów

Komunikacja

Bydgoszcz z dwoma ofertami na pierwsze autobusy elektryczne

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Piotrków Trybunalski kupi od Solarisa kolejnych 11 elektrobusów

Komunikacja

Piotrków Trybunalski kupi od Solarisa kolejnych 11 elektrobusów

Przemysław Farsewicz 16 kwietnia 2025

Solaris dostarczy kolejne 15-metrowe autobusy elektryczne

Komunikacja

Solaris dostarczy kolejne 15-metrowe autobusy elektryczne

Solaris Bus & Coach 11 kwietnia 2025

Piotrków Trybunalski kupi następnych 11 elektrobusów

Komunikacja

Piotrków Trybunalski kupi następnych 11 elektrobusów

Przemysław Farsewicz 09 kwietnia 2025

Zobacz również:

Bydgoszcz zapowiada nowy przetarg na tramwaje

Komunikacja

Bydgoszcz zapowiada nowy przetarg na tramwaje

Jakub Rösler 18 kwietnia 2025

Bydgoszcz. 40 nowych Swingów z Pesy już wozi pasażerów

Komunikacja

Bydgoszcz z dwoma ofertami na pierwsze autobusy elektryczne

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5