Z początkiem sierpnia rozpoczęły się roboty przy projekcie rozbudowy olsztyńskiej sieci tramwajowej. Ten najmłodszy system ma się wzbogacić o kolejnych 6 km torowisk. Niespełna miesiąc od wejścia wykonawcy na plac budowy widać ruch na inwestycji. Obecnie można wyszczególnić trzy odcinki na których toczą się prace.
Nowa linia, która ma powstać w Olsztynie, to około sześć kilometrów podwójnego torowiska. Od sierpnia wykonawca przystąpił do działania, co wiązało się ze zmianami w organizacji ruchu i utrudnieniami dla kierowców i pieszych. Za roboty odpowiada konsorcjum firm Polimex Mostostal i Trakcja SA.
W mieście można wyróżnić trzy place budowy. Pierwszy to pętla Pieczewo wraz z ul. Wilczyńskiego do skrzyżowania z ul. Krasickiego. Drugim miejscem, gdzie toczą się teraz zaawansowane prace to ul. Wyszyńskiego na odcinku od al. Piłsudskiego do ul. Żołnierskiej. Roboty dzieją się także na samej al. Piłsudskiego od charakterystycznego budynku (rozbieranego właśnie) Hali Urania do skrzyżowania z ul. Kościuszki.
Wykonawca zamknął część ulic bądź ograniczył ruch na głównych arteriach do jednego pasa i przystąpił do rozbiórki nawierzchni. Najwięcej sprzętu – koparek i wywrotek – można ujrzeć na ul. Wilczyńskiego, która została zamknięta jako pierwsza. Tutaj zniknął już asfalt, a wraz z nim także elementy dawnej pętli autobusowej Pieczewo na której spoczywa obecnie hałda gruzu.
Wykonawca demontuje także po jednym pasie nawierzchni ul. Wyszyńskiego. Z kolei po sfrezowaniu nawierzchni na al. Piłsudskiego spod asfaltu wyłoniła się stara kostka brukowa, którą teraz wykonawca musi usunąć. Gromadzone są materiały. W pierwszej kolejności wymieniane będą rury wodociągowe.
– Wszędzie realizowane są prace związane z likwidacją kolizji i przebudową podziemnych sieci. I tak w najbliższych tygodniach wykonawca będzie zajmować się m.in. kanalizacją deszczową, ciepłociągami, gazociągami – wyjaśnia Patryk Pulikowski z zespołu prasowego Urzędu Miasta Olsztyna.
Wraz z rozbudową tramwaju w mieście pojawi się 13 nowych przystanków. Trasa dwutorowej linii tramwajowej rozpocznie się od istniejącej pętli autobusowej przy ul. Wilczyńskiego, na osiedlu Pieczewo, gdzie zlokalizowany będzie czterotorowy przystanek końcowy wraz z wiatą na rowery i parkingiem dla 50 samochodów. Następnie tory poprowadzone mają być ulicami Krasickiego przy osiedlu Nagórki oraz ul. Synów Pułku, Wyszyńskiego i al. Piłsudskiego, gdzie połączą się na skrzyżowaniu z Kościuszki w obecny układ torowy.
W ramach zadania powstanie także estakada o długości ok. 270 m nad skrzyżowaniem ulic Krasickiego z Synów Pułku. Na placu przy Wysokiej Bramie zostanie także wybudowany docelowy węzeł przesiadkowy – wcześniej utrudniały to wykopaliska archeologiczne. Roboty w Olsztynie wyceniło na nieco ponad 403 mln zł. Realizacja zadania ma potrwać ok. 26 miesięcy, czyli do sierpnia 2023 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.